vineri, 14 august 2009

Inca un pas catre premium...prietenii stiu de ce!



Re-brandingul Bergenbier si pozitionarea spre premium a berii prietenilor se manifesta si pe litoral...cu o sticluta la 0,33 impartita de promoteri pe plaja, alaturi de un ghid de "subiecte fierbinti" de dezbatut la un Bergenbier rece.(Sa mai zica cineva ca pe plaja la 2 Mai nu se intampla nimic!)Chiar a fost rece! Subiectele nu le-am dezbatut...ca eram doar 2 insa ne-am amuzat pe seama lor. "Temele fierbinti de discutat la un Bergenbier rece" cuprindeau urmatoarele (citez doar cateva): "Daca iubita prietenului tau se da la tine, ii spui?" sau "Ai incepe o mica afacere cu cei mai buni prieteni?", "E ok sa incerci sa te combini cu sora unuia dintre prietenii tai?" si inca vre-o 38 de alte intrebari si teme de discutie. (imi imaginez totusi ca dupa subiecte, publicul tinta nu depsaseste 30 - 35 de ani). Si ma mai intreb daca s-o fi facut vre-un studiu prin care sa se releve ca astea sunt subiectele care macina gastile de prieteni si sunt dezbatute la o bere?

Eu sunt fan al berii la 0,33 (recunosc, Ursus)! Mi-a atras atentia Bergenbierul la 0,33, i-am urmarit pe promoteri cand se invarteau pe plaja. Chiar eram curioasa daca sticla e cu capac easy-open! Asa bine ar fi priiins...Evident nu! Premium premium...dar nu chiar asa premium! Daca era cu capac twistoff (asa cum dupa parerea mea ar trebui sa fie toate berile la 0,33)le dadeam gata pe loc! (Asa se intampla cand te prinde ora 2 pe plaja) Nefiind fumatori nu aveam nici bricheta.

Mi s-ar fi parut normal ca pentru niste beri impartite pe plaja sa faca in asa fel incat sa fie "consumabile" imediat! Doar o bere atrage alta...De ce oare nu s-or fi gandit ca pentru berile la 0,33 e mult mai usor sa pui capac twistoff?

O alta bila neagra pe care o acord eu campaniei Bergenbier - doar cea desfasurata la 2 mai, nu stiu cum s-a derulat in alte statiuni - este data de faptul ca au impartit fluturasii continand ghidul de "discutii fierbinti" la familii si nu la gasti de prieteni asa cum era de asteptat...sau asa cum s-ar sugera prin mesaj! Intrebarile si "subiectele" propuse acolo se adresau gastilor de prieteni (barbati) si totusi campania a vizat pe toata lumea. Imi si imaginez un sot care discuta cu sotia lui in timp ce copiii construiesc castele de nisip: "Iubita mea...spune-mi, sa port tricoul de la tine atunci cand ma intalnesc cu baietii chiar daca arat caraghios?" sau "Sa-i imprumut masina lui Gica, desi are 5 accidente la activ?", "E ok sa incerc sa ma combin cu sora lui..." - imi pot imagina continuarea discutiei si urmarile...

Campania interesanta de altfel si draguta...dar usor incoerenta! Factorul uman...poate!

Poate nu am prins substratul acestei campanii - poate viza notorietatea noului produs dar atunci nu mai vad logica "ghidului".

Eu personal atunci cand ma gandesc la o campanie de genul asta ma gandesc ca cel mai eficient ar fi tintirea publicului relevant. Daca as fi avut gasca de amici alaturi sunt convinsa ca ne-am fi distrat copios...si de fapt sunt sigura ca s-au distrat in Vama daca au primit si ei temele de discutie.

Nu sunt fan al berii Bergenbier dar urmaresc actiunile lor de marketing! Am intrat pe site-ul dedicat, un site frumusel, amuzant si cu cateva chestii interesante, dar cam dificil de navigat pe el!

Pana una alta...la mai multe campanii amuzante, mai targetate si mai coerente! Si capac twistoff...

Un comentariu:

Alexandru spunea...

Ar mai fi de adaugat ca pe minunatul site era si un interviu cu chivu si vorbeau despre nationala lui piti... si aici ar mai fi ceva de pus la zi