miercuri, 12 august 2009

Atitudine

Am fost azi la o pensiune mai "fancy" din 2 mai sa intreb de cazare pentru perioada 5, 6 septembrie la rugamintea lui Nick.

Ajung la pensiunea cu pricina...Margo pe numele ei si intru in curte. Acolo dau peste "sefa". Zic eu: "Buna ziua! M-ar interesa cazare...", "N-am!" a venit raspunsul scurt, transant si sec! "...pentru 5, 6 septembrie" am continuat eu. "Aaaaa..atunci am!"

Ce-o costa oare daca asculta clientul pana la sfarsit? Ce-o costa daca nu avea o atitudine negativa de la inceput? Ce-o costa daca ma intampina cu un zambet si nu cu o replica acra?

Atitudinea este primul si cel mai ieftin (gratis as putea spune) instrument de marketing si promovare! Degeaba ne plangem de marketingul "old-fashioned", sau ne batem cu pumnul in piept cu specializarile in marketing si PR, ne imbulzim in social media, web 2.0 sau new media cand cele mai ieftine si eficiente metode de a ne atrage si fideliza clientii sunt atitudinea pozitiva si...un simplu zambet!

Partea cu new media si restul nu se refera neaparat la "tanti" de mai sus, dar din pacate sunt atat de multi care au astfel de atitudini si nu isi asculta clientii...Atitudinea cred ca este cel mai mare dezavantaj al multor "oameni de afaceri": indiferent daca afacerea este o multinationala sau o pensiune/afacere de familie. Pur si simplu nu stiu sa isi trateze clientii. Pacat...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Probabil că vor mai trece câțiva zeci de ani până când vom avea servicii de calitate.
Eu trăiesc cu speranța că mentalitatea celor tineri va reuși să o ”infesteze” și pe a celor mai în vârstă. Ar fi trist să fie invers....

Ioana (Abe) spunea...

Si eu sper sa nu fie invers! Oricum schimbarea atitudinii se face in timp si in generatii...