joi, 15 ianuarie 2009

Economie PICANTa ...pentru Marketeri

Vorbim despre analize de piata, analize ale concurentei, strategii de marketing si de afaceri Marketingul pare usor? Ei bine nu este! Marketingul inseamna analize si corelatii, cifre si interpretari. Daca nu ai ceva cunostinte de economie care sa iti permita o intelegere reala a fenomenelor din mediul de afaceri Marketingul poate deveni un esec total...sau un instrument inutil. Mai ales acum cand conjunctura cere foarte multa atentie, reactii rapide, interpretari si analize...

Marktingul nu se mai poate face dupa ureche si nici doar prin vorbe...

Notiunile de economie sunt de nelipsit pentru un marketer adevarat....asa cum condimentele sunt nelipsite dintr-o mancare buna! Ingredientul PICANT anul acesta este PREMarketing. Pe 6 februarie Nick va sustine un training de notiuni de micro si macro economie adresandu-se persoanelor care au responsabilitati de marketing si comunicare si care nu au pregatire economica.

Sub deviza "Nu poti face marketing adevarat fara sa stii economie!" PREMarketing propune o tematica destul de vasta pentru o singura zi de training dar in mod sigur, foarte utila:

I.Notiuni de Micro Economie pentru Marketeri Non Economisti
1.Notiuni fundamentale in teoria economica
Nevoi, resurse,
Costul de oportunitate si Frontiera posibilitatilor de productie
2.Consumatorul – Elemente teoretice
Utilitatea totala si Utilitatea Marginala – Paradoxul Apa – Diamant
Preferintele consumatorului - bunuri substituibile, bunuri complementare si bunuri neutre
Constrangeri bugetare, modificari de pret si de venit
3.Firma
Factori de productie, Combinarea factorilor de productie
Costuri (Costuri fixe, costuri variabile, Costuri totale si costuri marginale).
Rentabilitate, redimensionare si randamente de scala.
4.Cererea
Curba cererii
Punctul de intalnire a cererii cu oferta
Elasticitatea cererii la pret si la venit
Modificarea cererii pentru bunuri substituibile si complementare
II.Notiuni de Macro Economie pentru Marketeri Non Economisti
1.Piata si Concurenta
Definirea concurentei
Forme de concurenta
Directa
Indirecta
Pe bugete
Tipuri de piete in functie de concurenta
Piata cu concurenta perfecta
Monopolistica
Oligopol
Monopol
Oligopson
Monopson
Echilibrul cerere – oferta
Echilibrul ideal
Echilibrul pe termen foarte scurt
Echilibrul pe termen scurt
Echilibrul pe termen lung.
2.Valoarea adaugata si indicatorii rezultatelor macroeconomice
Definirea Valoarii adaugate
PIB si PNB
3.Fluctuatii economice – ciclicitatea afacerilor
Definirea ciclicitatii economice
Tipuri de cicluri economice
4.Somajul
Definitia somajului
Tipuri de somaj
Rata somajului si echilibrul pietei muncii
5.Piata monetara
Masa monetara
Multiplicatorul banilor de cont
Costul banilor – creditarea
Piata interbancara si implicatiile sale in costul banilor
Piata valutara si implicatiile sale in costul banilor
6.Inflatia
Definirea inflatiei
Sursele inflatiei si spirala inflationista
Indicatorii inflatiei

Pentru cei interesati de participare va stam la dispozitie pe mail picant@picant.ro

Niciun comentariu: