miercuri, 21 ianuarie 2009

Dilema 2009: Print vs Online

Am primit azi dimineata newsletterul obisnuit Wall Street si mi-a atras atentia un articol despre Relatia care se va dezvolta intre online si mediile traditionale.

Se pare ca declinul presei scrise continua, devenind din ce in ce mai abrupt! Pe langa diversii factori "externi", sa le spun asa, adica fragmentarea audientei, lipsa de timp, modificarea stilului de viata - deci scaderea numarului de cititori, mai adaug si un factor "intern" foarte important: Calitatea jurnalismului. Nu ma refer doar la multitudinea de stiri de scandal si de zgarmaturi in noroi pe care le practica unii din vajnicii nostrii "jurnalisti"; nu ma refer nici la nivelul de informare si la tonul in care sunt scrise anumite stiri...ci ma refer la modalitatea de culegere a informatiilor si mai ales de Verificarea lor. Fara pretentii de jurnalist, pentru ca nu am cunostinte in domeniu, imi ajunsese pe la urechi ideea ca o stire trebuie verificata INAINTE de a fi postata. Hai, daca nu chiar din 3 surse...macar de la departamentul de PR si Comunicare - ca de aia exista! Din pacate sunt unii pentru care profesionalismul se manifesta doar 50% din timp...pacat! Pacat ca nu inteleg ca isi fac rau intai lor! Ca este credibilitatea lor in joc! Sunt dezamagita pentru ca era un loc de unde primeam chiar informatii interesante...acum ma intreb cat de adevarate sunt!

Citez: "In 2009, publisherii trebuie sa acceleze ritmul de restabilire a profitabilitatii. In timpul acestui proces de restructurare, acestia ar trebui sa tina cont in permanenta de faptul ca cititorii au nevoie de articole de calitate, mai ales in timpul acestor “turbulente economice”."

In ceea ce priveste prezenta online a publicatiilor tiparite, ar putea exista tendinta de a diminua calitatea prezentei pe Internet. Avantaje si dezavantaje - totul depinde de publicul tinta. Eu nu cred ca ar fi o miscare buna...lasand la o parte irosirea inutila de hartie, cred ca nici "consumatorul" de stiri si informatii nu mai este atat de "prietenos" cu varianta print!

Chiar si radiourile se orienteaza spre online, la nivel mondial! Daca nu era deja evident iata si datele: "Pe de alta parte, emisiunile radio au putut fi ascultate si online, inca de la inceputurile Internetului. Desi exista mai mult de 10.000 de posturi de radio online, oferta este nisata in comparatie cu cea a radiourilor traditionale"

2009 se anunta a fi anul noilor modele de afaceri si de comunicare...cu bune si cu rele asa cum veti vedea in articol!

Niciun comentariu: