duminică, 25 ianuarie 2009

Din pasiune sau obligatie...?

Cand am inceput sa scriu pe blog a fost materializarea unei pasiuni (si unii zic si talent) din copilarie. De cand eram mica mi-a placut sa ma exprim prin condei (acum mai folosesc si fotografiile pentru asta – pasiune …si lipsa de timp). Din pacate undea in clasa a 5-a am inceput sa fim nevoiti sa facem comentarii si gata cu imaginatia si creativitatea! In continuare imi place sa scriu…dar nu este intotdeauna usor. Mai ales ca, incet a devenit din pasiune – datorie, “job requirement” ! Ma cam invart in jurul scrisului!

O sa spuneti ca iti faci mai usor jobul atunci cand il faci din pasiune...Este adevarat! Dar aici intervine inspiratia si creativitatea! Nu prea pot fi inspirata si creativa fix la momentul X! Unii or putea … eu nu! Eu scriu ceea ce si cum simt. Si de aici apare frustrarea care m-a facut sa incep acest post!

O caracteristica a perioadei pe care o traversam este ca multa lume scrie! Pentru ca multa lume e suparata, trista, deprimata, frustrata! Nimeni nu scrie (sau foarte putini o fac) atunci cand e vesel si viata ii merge din plin! De ce ? Pentru ca e ocupat sa traiasca! In schimb cand lumea e suparata...se schimba povestea! Netul ofera multiple posibilitati de exprimare...a indignarilor! Si atunci lumea se apuca de scris! In definitiv cei mai cunoscuti scriitori si poeti au atins apogeul in perioade tulburi.

Incerc sa mai pun mana pe cate o carte! Sa citesc. Parca imi e sete cateodata de cuvintele tiparite in carti…de imaginile care se nasc in imaginatia mea, de lumile diferite in care patrund.

Am auzit zilele trecute la radio o stire care m-a intristat: Un sondaj recent releva faptul ca in prezent copiii aloca doar o jumatate de ora pentru citit! Ceea ce le ingreuneaza capacitatea de exprimare si creativitatea in scris.

Oare si in cazul meu nu tot lipsa cititului si timpul mare petrecut online, pe bloguri, twitter, messenger si discutiile trunchiate, scurtate si laconice imi afecteaza creativitatea si capacitatea de exprimare in scris?

Ma intreb apoi…cand va fi cazul, cum as putea sa imi feresc copilul sa nu devina un robot in ale exprimarii? Cum as putea sa ii inoculez dragostea si pasiunea pentru scris si citit? Oare pasiunea se mosteneste?

Dar astea sunt alte ganduri...pentru un alt post!

Sa ne "citim" cu bine!

2 comentarii:

Nick Naumof spunea...

"Oare si in cazul meu nu tot lipsa cititului si timpul mare petrecut online, pe bloguri, twitter, messenger si discutiile trunchiate, scurtate si laconice imi afecteaza creativitatea si capacitatea de exprimare in scris?"

DA!. Incearca sa "Plug out" cateva zile.

Te-ai on-line-izat prea mult.

Ioana (Abe) spunea...

Fac asta in fiecare week-end! :)