luni, 6 aprilie 2009

Un pas inainte si doi inapoi...

...cam asa e ritmul in care merge economia Romaniei. Reala sau doar exagerata de media, criza exista si e clar ca lucrurile nu stau pe roze nici la noi. Dar e bine...avem un guvern care gandeste si ia masuri...de crestere a fiscalitatii pentru IMM-uri...Multi spun ca IMM-urile sunt motorul unei economii...ei bine noi am ramas inca la stadiul de caruta cu boi!

Avem o propunere de rectificare bugetara pe 2009 (nu stiu daca pana la ora asta a fost aprobata sau nu) care instituie Impozitul forfetar. Proiect care da dovada de o gandire ingusta, limitata si decizii luate in graba (doar asa de ochii lumii as spune!). Inca un motiv pentru care sa ma intreb daca are rost sa mai fiu freelancer...

Cand am iesit din "sistem" m-am gandit ca acum am satisfactia muncii "pentru mine"...stiam ca noptile nedormite si timpul petrecut cu laptopul in brate cand as fi putut fi la bere cu prietenii sunt pentru satisfactia mea personala si pentru respectul fata clientilor si partenerilor. Ei bine...tzeapa! E ca in bancul cu statuia...(multumesc Rasputin ca mi-ai adus aminte!). Imi dau seama ca este o iluzie...suntem cu totii sclavii statului. Unui stat care ce face pentru noi? Protectie sociala - ioc, educatie, invatamant - zero, servicii medicale la cel mai de jos nivel, lege si ordine - de rasul lumii! (numai stirile din ultimele zile referitoare la aplicarea legii in Romania imi smulg un zambet amar...si din pacate nu e un caz izolat!).

Ordonanta guvernamentala referitoare la Impozitul forfetar a creat ceva proteste pe care le sustin! Am incercat sa vad si partile bune: diminuarea evaziunii fiscale din partea firmelor care nu declara profitul real...ok! Dar noi restul ce vina avem??? Imi este absolut imposibil sa fiu de acord cu aceasta masura in conditiile in care am facut eforturi sa platesc intotdeauna la timp ceea ce aveam de platit! Vorba aia...cu statul nu te joci...in schimb el isi bate joc de tine! In conditiile in care pentru multe microintreprinderi, sa fim sinceri, este o perioada extrem de dificila! Prevad un numar destul de mare de inchideri de firme...si de oameni capabili si cu potential bantuind in somaj (avand in vedere ca nici piata muncii si recrutarile nu stau pe roze!). Hmm...crestere economica ziceti?!

Inteleg oarecum nevoia de a asigura o suma de bani constanta la bugetul de stat...dar pentru cei cu impozitele pe venit masura mi se pare aberanta! Nu inteleg de ce trebuie sa fim pedepsiti toti...nu inteleg de ce - daca tot se iau masuri - nu se iau niste masuri rationale: in functie de vechimea pe piata, in functie de domeniul de activitate, in functie de istoricul fiscal, in functie de rulaj, in functie de incasari etc. A da! Asta presupune grija, interes, MUNCA, gandire respect...cam greu!

Eu vorbesc cred in munca din placere, munca facuta cu pasiune, "sa faci ceea ce iti place"...in conditiile astea vom ajunge niste mercenari cu totii!

Dar e ok...vom combate criza prin sprijinirea unei categorii (in crestere) de persoane neproductive! Chiar asa "domnule" Basescu? Vi se pare ca "traim bine"? Cand o sa incepem "sa traim bine"??? Poate prin decembrie...


Later Edit: Tocmai am citit un interviu al lui Daniel Daianu pentru HotNews: Pertinent si corect!

Niciun comentariu: