marți, 28 aprilie 2009

O noua atitudine ...pentru Romania!

Ma bucur ca de ceva vreme Ursus este principalul fan al Echipei Nationale...si ca incearca din rasputeri sa-i dea o noua atitudine, ei si restului de suporteri!

Desi cred ca e nevoie de ceva mai mult decat o bere ca sa ne scoata din mediocritatea in care ne balacim de cativa ani in ceea ce priveste fotbalul, cred ca Ursus ar trebui sa imprime o noua atitudine pentru Romania in ansamblu. Si poate chiar asta se incearca si sper ca se va reusi!

De ce admir Ursus? (ca si marketing nu ca si bere - desi si aici este preferata mea de departe!) In primul rand pentru "Welcome to Ursus Country"/"You'll never forget the Ursus Country" - Reclama imensa din Vama Veche, aproape de granita! Mi se pare geniala din punct de vedere pozitionare, comunicare, tot - Doar e "regele berii"! As fi pus cate una la fiecare intrare in tara!

In al doilea rand pentru filmuletul "A world without Romania". Cred ca ar trbui sa-l vizualizam mai des...

In al treilea rand pentru modul cum au comunicat mereu si pentru reclamele geniale pe care le-au avut pana acum.

Si nu in ultimul rand, imi place foarte mult spotul cu "noua atitudine" si imi place mesajul! Pentru ca mi se pare un mesaj care se aplica pentru intreaga tara, pentru atitudinea noastra fata de noi si fata de Romania, nu doar in fotbal. "In 2009 cea mai grea lupta e cu noi insine" se aplica oriunde si oricand! Este un mesaj ce indeamna la depasirea propriilor limite, atat individuale cat si ca parte a unui popor. Un mesaj pe care eu il percep ca inspirand dezvoltarea! Acum, cati or avea ochi si minte sa-l inteleaga...

Pe de alta parte era si cazul sa fim si noi reprezentati de o bere Premium si nu mainstream. Pentru o noua atitudine premium!

Desi o perceptie inradacinata (nu stiu exact de unde...probabil se pierde prin negura timpului si a existentei noastre de popor mioritic) dar avem obiceiul de a ne consola sau bucura la o bere, cu prietenii! Este momentul ca, nu doar "o bere", ci Berea sa lucreze asupra "moralului" nostru romanesc...cu care stam cam prost ce-i drept! Si cine putea s-o faca mai bine ca Ursus...care mereu a surprins elegant atatea trasaturi romanesti reale si cu substanta: istoria, oamenii care au lasa ceva de valoare in urma, socializarea (intr-un mod mai rafinat)etc.

Sa ne intelegem, nu este un post "publicitar". Este rezultatul unei analize ad-hoc facute in fata unui Ursus la 0,33 (alta bila alba pentru ei).

Daca e sa consideram de-a lungul timpului, Ursus a avut mereu o comunicare coerenta si inteligenta, promovand valori romanesti mai inspirationale decat o gasca de baieti usor misogini care fac mereu misto sau o mana de muncitori nadusiti dupa munca, sau un grup de corporatisti eliberati dupa program...Sorry! Dar suntem mai mult de atat! Ok...toate mesajele si reclamele au avut adevar in ele, unele mai haioase, unele mai putin...pentru publicul tinta si-au facut treaba! Insa per ansamblu, Ursus a transmis ca noi Romanii suntem si putem fi mai mult de atat! (va aduc aminte numai doua dintre acestea: Ursusul la Paris si mai recenta reclama cu Cascadorul)

Am inteles (nu am vazut-o eu cu ochii mei deci s-ar putea sa nu redau perfect fraza) ca ar mai fi o reclama care zice "Tu numeri ratarile sau ocaziile". Mi se pare un mesaj...cu tâlc si foarte reprezentativ pentru noi.

In concluzie ma bucur si consider un semn bun "noua atitudine" pe care incearca sa o dea Ursus fotbalului national si poate...o preluam si noi romanii. Succes!

Un comentariu:

mugur spunea...

Poate ca daca si-ar fi facut treaba calumea ar fi ajuns ceva mai sus. Pana si agentia de publicitate care a nascocit sloganul l-a copiat de fapt de aici http://o9atitudine.ro/ ... asa ca un pentru in plus nu cred ca schimba ceva ...