marți, 17 iunie 2008

Contrast(e) in Resurse Umane

Exista un lucru care ma frapeaza la businessul romanesc: De ce in resurse umane nu este apreciata originalitatea si gandirea “out of the box”!? Cum vad eu lucrurile: atunci cand lucrezi cu oameni (caci oameni sunt de ambele parti ale baricadei – si clienti si candidati) trebuie sa fii flexibil, adaptabil, diplomat, open-mind si relaxat. Altfel...nu esti decat un actor mediocru cu aere de vedeta care a invatat replica pe dinafara de la “compania-mama”, incurcat in prejudecati stupide legate de cum ar trebui sa fie “profesionistii” in Romania. Mai mult mi se pare ca tinde catre limita sperioara a stupiditatii limitarea accesului la comunicare si inter-relationare intr-o companie cu un domeniu de activitate in care relatiile, informarea si comunicarea rapida sunt vitale: asa cum ar trebui sa fie activitatea de recrutare! Cum este oare posibil ca in conditiile in care “networkingul” este o resursa de aur in orice domeniu (nu doar in recrutare, dar mai ales in recrutare) tu, ca manager, sa tai una din cele mai ieftine si rapide mijloace de comunicare – asa cum e messengerul!? E adevarat, poate fi mancator de timp, dar ma gandesc la faptul ca totusi angajatii/consultantii din firma au creierul si IQ-ul macar ceva mai dezvoltat decat o gaina si isi pot administra timpul in asa fel incat la servici sa nu abuzeze si sa il foloseasca strict in interes de afaceri. In definitiv sunt profesionisti si stiu cum sa isi faca treaba. Altfel, este pus la grava indoiala profesionalismul tau ca angajator – daca nu esti in stare sa iti construiesti o echipa ce poate intelege utilitatea messengerului ca instrument si sa lase distractia pentru acasa! (Presupunand ca nu vrei sa afacerea ta sa se bazeze pe niste legume fara nici un soi de sinapsa. Eu personal nu mi-as dori sa imi recruteze oameni o companie care nu e in stare sa angajeze niste oameni intligenti pentru sine!). In conditiile unei crize a “resurselor” si a accesului limitat la acestea pe piata muncii, cel care detine informatia si relatiile (nu in sensul de “pile” ci in sensul de a cunoaste pe cineva care are cunostinte intr-un anumit domeniu si stie pe cineva care la radul sau....etc. ) si are si capacitatea de a le combina, accesa si folosi, acela are si succes! Pentru ca, testat de propria persoana, poate fi un extraordinar instrument de afaceri si poti rezolva treburi, stabili si mentine relatii mult mai rapid decat in orice alt mod. Chiar si prin telefon! Am testat chiar si identificarea de candidati, pastrarea contactului cu candidati si clienti prin intermediul messengerului! Siii...surpriza! Chiar functioneaza!!!! Ca sa vezi!? Dragi manageri de HR si companii de recrutare: Get ONLINE!!! Upgradati-va! In conditiile in care la inceputul anului se vehiculau peste 8 milioane de utilizatori activi de Internet (adica undeva in jur de 40% din populatia Romaniei), evident marea majoritate in Bucuresti si orasele mari - logica imi spune ca mare parte a candidatilor de top sau de entry-level(tinerii in special) se gasesc online. Si exista sanse mari ca si restul sa devina internauti (numarul internautilor creste cu aproape 50% de la an la an!). Si atunci, de ce sa nu fii online!?

Si acum contrastul! Exista si personaje pozitive! Partea “fresh”, nonconformista si inteligenta! Este vorba de companii “tinere” (sau pur si simplu cu renume international dar cu o puternica adaptare la piata romaneasca) infiintate sau conduse de oameni care au avut ocazia sa invete si sa se dezvolte in “mecanismele ruginite” ale HR-ului dar au inteles deficientele si slabiciunile “sistemului” si acum vin sa aduca o gura de aer curat. Companii care inteleg ce inseamna sa fii “consultant”. Ce inseamna sa discuti cu clientul pentru beneficiul ambelor parti. Ce si cum sa vorbesti cu candidatii astfel incat sa formezi o piata din care chiar sa ai de unde si ce alege! Cu alte cuvinte, rolul intermediarilor este de a educa piata!

Contrast HR este o companie care chiar contrasteaza cu marea majoritate a firmelor de recrutare.
In primul rand iese din formal si intra oarecum pe o familiaritate care este confortabila atat pentru clienti cat si pentru candidati. Este o companie infiintata de oameni cu experienta practica, chiar in “campul muncii e HR-ist cu acte in regula”. Are o abordare intre rational si emotional ceea ce mi se pare curajos si de admirat pentru un domeniu in care se considera ca, cu cat esti mai scortos si cu aere multinationale, cu atat ai mai mult succes. (Si din pacate aici sunt si clientii/companiile de vina!!!). Intr-o mare de firme care ofera si comunica toate aceleasi lucruri si aceleasi servicii, in acelasi mod – Contrast a hotarat sa fie altfel. A hotarat sa fie o companie “umana” si apropiata! A hotarat sa puna accentul pe relationare si interactivitate. Si mai ales echipa Contrast nu se da batuta! Ambitia de a reusi si de a demonstra o teorie coduce membrii echipei pe drumul inovarii si a dezvoltarii de noi mijloace care mai de care mai creative si mai dinamice de comunicare! Pentru ca au inteles importanta comunicarii in Resurse Umane.

Mult succes Contrast in viitoarele proiecte ambitioase...si astept cu interes noutatile promise!

In aceeasi categorie mai mentionez: Public Euroconsulting, Advice Human Resources...si lista ramane deschisa pe masura ce mai intalnesc altele care MERITA!

3 comentarii:

Alina Blaga spunea...

Dupa parerea mea, doar firmele care vin cu ceva in plus vor avea de castigat pe aceasta piata in continua crestere cum este domeniul HR. Frumos articol, a scos in evidenta punctele esentiale, altfel spus, a scos in evidenta care sunt motivele pentru care unele firme se evidentiaza mai mult decat altele pe piata muncii.

Alina Blaga

Ioana (Abe) spunea...

Asa e. Iar oamenii din cadrul companiilor fac o diferenta neta. Daca le sunt ingradite posibilitatile de comunicare cu exteriorul se degradeaza nu doar randamentul dar si ei ca profesionisti prin diminuarea posibilitatii de a se informa permanent si de a fi in contact real cu piata!

Nicolae Naumof spunea...

zi-le si tu ca nu se pun bannere publicitare pe un site de firma ... mai ales la un site de jocuri on-line