luni, 16 iunie 2008

Politichia de margaritar...pe chelia bucuresteanului!

Incerc sa imi infranez sentimenul de dezamagire si dezgustare si sa nu ma gandesc ca am votat (iar!) degeaba!
Incerc sa nu ma gandesc la faptul ca, exista un gand care nu imi da pace si tinde sa se transforme in certitudine, si anume ca, daca ceva nu merge in tara asta, nu sunt EI de vina, ci noi pentru ca ii alegem! Cu alte cuvinte ne-o facem cu man noastra. De ce, nu stiu!? Poate suntem un popor caruia ii place sa se complaca in sintatia de nu isi depai conditia de mediocritate auto-impusa. Poate ca ne place sa ne lamentam tot timpul.

Faptul ca din nou in Bucuresti s-a votat Impotriva a ceva imi lasa un gust amar. Pentru ca parerea mea este ca s-a votat in principal impotriva noastra! A bucurestenilor. Nu stiu cine l-a votat pe Oprescu...pentru ca toti cei din jurul meu au afirmat ca au votat cu Blaga...
Singura sintagma pe care o consider castigatoare in penibilitatea de campanie electorala a Lui (special am pus L mare) este Independent! Cred ca asta a fost generatorul de voturi...ca un semn cum ca toata lumea s-a saturat de aliante politice si partide, de borduri si promisiuni false, de presedintele care si-a bagat nasul in campania electorala, considerandu-se suficient de „tare” ca sa genereze simpatii fata de candidatul partidului sau. Nici macar Negoita nu a fost suficient garant. Insa parerea mea este ca incercand sa dam „o lectie” sau „o palma” clasei politice conducatoare nu am facut decat sa ne taiem creanga de sub picioare (si asa destul de subreda) si sa deschiem un sir de palme pe care o sa nu le administram timp de 4 ani. Imi doresc din tot sufletul ca an de an, timp de 4 ani sa revin pe acest blog si sa spun: „M-am inselat! Oprescu a facut treaba!” Dar nu cred ca voi avea ocazia! Mie nu imi inspira incredere...iar campania sa stil „emo” , cu lamentarile referitoare la cei care vor „sa-l cenzureze pe net”, la cei care il oropsesc, pe El, Singurul, Independentu’...nu numai ca m-a lasat rece, dar a avut efectul invers – de greata profunda! Nu zic ca Blaga o fi mai cu mot! Sunt toti la fel! Dar mesajul lui Oprescu m-a dus cu gandul infiorator de mult la „Saracul si Cinstitul” fost (viitor, poate) coleg de partid. Si de fapt...el ca persoana mi se pare o versiune usor upgradata a octogenarului blogger Iliescu. Si imi e teama ca atat de tare i s-a urcat Independenta la cap incat va fi independent si de conducerea Bucurestiului.
Nimic din ceea e spune si face nu ma face sa cred ca el este omul care va face din Bucuresti macar jumate din capitala europeana care merita sa fie. Parerea mea este ca nu de un doctor boem si visator avem nevoie (indiferent cat de – incontestabil spun unii – manager de spital este!). Intre un spital si o metropola e o oarecare diferenta. Nu pare atat de independent precum se afirma si nici atat de „infipt” precum imi imaginez ca ar trebui sa fie primarul Capitalei. Trimiterea catre „mistocareala” lui Caragiale cu „La Independentu’” mi-a creat acelasi sentiment de repulsie pe masura ce se inaltau strigatele de „ura” din spatele sau aseara la primele rezultate estimate. Pur si simplu stilul de campanie si de a se prezenta creaza o puternica disonanta cognitiva si nu i se potriveste.
Dar...nu imi ramane decat sa sper ca tot ceea ce am scris aici se va dovedi a fi o mare eroare! Si ca ne va vindeca orasul prin tratament si nu prin amputarea sperantelor pe care (cred) ca si le-au pus votantii sai.
Chiar asa...mai bine ne uitam la meci! Parca e mai frumoasa galeria... si mandria de a fi alaturi de niste performeri care macar muncesc!

Niciun comentariu: