duminică, 19 iulie 2009

Wild wild web...

N-am reusit sa-l imblanzesc de tot...dar am observat "fiarele"! Acum stiu mai bine speciile si ce implica viata in salbaticia webului romanesc :))

Cu o oarecare intarziere dar cu toata sinceritatea spun si eu ca Marketing 24/7 (.3 - editia a 3-a adica)de la Sibiu a fost un eveniment foarte reusit, interesant atat prin ceea ce s-a vorbit in sala cat si prin discutiile de la cafea, pranz, bere...si "afterparty". Dupa atatea discutii despre comunicati online...am format una mai vesela offline. Cu topicuri si offtopicuri pana in zori, cand pasarelele ne-au trimis la un pic de somn ciripind vesel "tweet", "tweet"! :)

Si mi-am adus aminte de ce imi place sa particip la conferinte si evenimente: Networking si confirmarea unor idei si cunostinte. A fost bine sa cunosc si sa observ offline oameni pe care ii citeam/stiam din online. Oameni interesanti in ambele medii...

Si mie, ca si lui Claudiu, mi-a placut sloganul si faptul ca tematica a fost pusa in practica si dovedita: comunicare doar prin social media.

Cateva concluzii/lucruri pe care le-am observat, notat si retinut:

- Si aici ca si la alte evenimente legate de marketing/advertising/pr/new media etc se incepe cu "clasicul" nu mai functioneaza. Ok...poate nu mai functioneaza, dar trebuie sa stii istorie ca sa poti crea viitor.
- Nimeni nu s-a nascut invatat. Si toata lumea la un moment dat a incercat, a experimentat pe "propria piele". Unii au avut succes, unii nu...important e ce au invatat. Unii inca mai incearca...nu inseamna ca merita subestimati. Din contra. "Uitatul de sus" nu ajuta la dezvoltarea unui mediu sanatos de afaceri...nici macar in online.
- "Invata-i pe cei care vor si cer sa fie invatati!" - ar trebui sa fie motto-ul oricarui eveniment care are ca scop transmiterea de knowhow.
- Si marketerii (fie ei on si offline) trebuie sa se "upgradeze" de la clasic la "new". Nu doar in cunostinte...ci si in atitudine. Au nevoie sa inteleaga mai profund consumatorul/clientul. Comportamentul online este evident ca e diferit de cel offline...nu doar in ceea ce tine de actiuni comerciale ci si la nivel de interactiune umana. Si asta nu se face doar prin observare ci si prin implicare. Desi mediul online se spune ca e dinamic, social media si actiunile care vizeaza social media au nevoie de rabdare si timp ca sa poata fi implementate corect si cu rezultate satisfacatoare. Nu obtii profunzme si implicare doar dand la o parte praful de deasupra...
- "Mesajele comerciale" nu mai functioneaza - promovarea e data peste cap!?
- Social media este doar un ingredient al unei campanii...mixat cu altele poate da rezultate peste asteptari, evident depinzand de produs, politica, obiective etc.
- Ce este pe online ramane acolo...undeva... pentru totdeauna!
- Cateva fraze de ordine au fost: "creare/generare de continut", "nu volum, ci experienta", "implicarea utilizatorilor - oamenilor le place sa intreprinda actiuni pe net", "de la mesaj uni drirectional la conversatie si dialog", "Internetul e pentru targetare", "generare de discutii/buzz", "adaptarea mesajului la mediul/reteaua sociala", "implicare activa si continua in SM", "retele si comunitati online", "interactiune", "experienta online de calitate", "Internetul este mai mult decat comunicare", "mobile marketing", "relevanta traficului" etc.

Interesanta experienta! Multumesc inca o data si felicitari Ciprian!

Altii, mai ancorati in online au scris mai detaliat si mai bine (eu inca imi fac mana): Claudiu (tnx again!), Dan, Ovidiu care a pus si prezentarea, Clement, Ela si sunt convinsa ca si multi altii...printre care o sinteza excelenta a lui dheo!


O concluzie personala: "Wild web-ul" romanesc reflecta foarte bine modul cum suntem noi ca popor! Si este pana la urma un mediu virtual cu orgolii reale...dar facut de oameni!

Niciun comentariu: