marți, 28 iulie 2009

@ Twitter...

Am primit o recomandare de articol (via Twitter evident) referitoare la cum sa folosesti Twitterul pentru afaceri. Am citit articolul si mi s-a parut foarte interesant. Mai ales luand in considerare amploarea pe care a capatat-o aceasta platforma/curent. (ba chiar am constatat ca mai nou, cand ma prezint cuiva trebuie sa ma prezint si cu user-ul de twitter :)) ). Pana si mama m-a intrebat "ce e ala Twitter?".

E clar un fenomen si nimeni nu mai contesta asta, mai ales ca am inteles ca inventatorii sunt recomandati pentru primirea premiului Nobel pentru Pace.

Deja nu mai e o noutate ca tot mai multe companii incearca sa intre in comunitatile de utlizatori/clienti/consumatori - actuali sau potentiali. Si se pare ca Twitter este un mijloc foarte bun de a face asta. Si teoretic, ce e mai placut pentru un utilizator sa isi gaseasca produsele/serviciile la indemana, ba chiar sa ii fie oferite via Twitter? (miere, rosii...ce mai era zilele trecute de vanzare?).

Ca orice instrument de marketing/comunicare si Twitterul implica rabdare si rezultate relevante pe termen destul de lung. Depinzand in mar masura si de obiectul de activitate al companiei.

Mie mi se pare fascinant ca prin Twitter poti afla foarte multe despre clientii/consumatorii tai actuali si potentiali in materie de stil de viata, timp liber, preocupari si interese profesionale. Ba chiar poti lega un dialog foarte frumos cu ei. Cu conditia ca, asemeni oricarui tool 2.0, sa furnizezi continut...relevant! Si subiecte interesante de discutie.

Acum important este cat de dispuse sunt companiile sa se implice intr-adevar (sa inteleaga) si sa urmareasca discutiile purtate pe Twitter, forumuri si alte genuri de retele sociale. Am participat aseara la o discutie online via spixii.ro in care tema era "best practices pe Twitter" - discutia a deviat un pic de la best practices catre ce putem face pe Twitter si de ce pentru unele companii e important sa aiba mereu un ochi pe Twitterime.

Ceea ce am retinut de acolo este ca:

- Twitterul nu este pentru vanzari (imediate adica) ci pentru dialog. Aici este potentialul sau maxim
- Conteaza cine sunt urmaritorii nu neaparat numarul lor. Cu mai putini urmaritori iti "dregi vocea"
- Ca in orice alt mijloc de comunicare succesul utilizarii lui tine foarte mult de bun simt
- Continut, continut, continut! Fara mesaje aiurea tip push!
- Ca sa faci business/marketing pe Twitter ai nevoie de un om/mai multi depinde de dimensiunea afacerii - ca sa fie mereu conectat la discutii si sa le intretina, sa asculte si sa vorbeasca...pe Twitter.
- Ca sa invatam sa facem business pe Twitter e bine sa ne uitam la firmele mari din afara si cum folosesc ele acest canal
- Pana la urma este un canal de comunicare la fel ca oricare altul: ai nevoie de obective bine setate, de urmarirea lor, de target etc

Am strans asa usor usor si alte articole interesante despre Twitter si business.

- De ce stau oamenii pe Twitter? Interesant de vazut ca Twitterul pare sa fi luat locul telefonului: femeile il folosesc mai mult ca sa isi updateze statusul/sa e laude ce-au mai facut - comparativ cu barbatii care twitteresc in scop de informare si "work related".
- 7 Secrets to Tweeting your corporate culture - idei si studii de caz pertinente despre cum sa iti comunici cultura organizationala via Twitter si cum sa le oferi "urmaritorilor" motive sa continue sa fie alaturi de tine.
- Studiu de caz Dell pe Twitter
- Ghid de folosire a Twitterului - disponibil doar membrilor insa
- Idei despre Twitter - contine cateva pareri interesante despre ce inseamna "Twitter Love" si "legea reciprocitatii

Si sunt convinsa ca mai sunt si altele la fel de interesante!

Cert este ca in .com preocupare pentru acest fenomen exista. Si daca putem invata de la cei care au obitnut rezultate de ca sa nu invatam si sa nu aplicam si noi. Cu conditia sa fie cu cap!

Follow me @ianescu :)

PS: Urmatorul post vreau sa il fac despre diverse instrumente de analliza/urmarire disponibile pe Twitter...deci orice mana de ajutor este bine venita!

Later Edit: Cateva date dintr-un studiu referitor la Twitter si Twiteristi

2 comentarii:

Anonim spunea...

E foarte interesantă amploarea pe care o ia acest program.
Am auzit și oameni care au renunțat la messenger, hi5, facebook și au rămas doar cu twitter.
Sper doar să nu se transforme într-un hi5 românesc.

Ioana (Abe) spunea...

romanesc nu...amploarea este la nivel mondial! :)