Am fost aseara la Lotca o discutie organizata de Doru Panaitescu si Mihai Orzan referitoare la programul de Master de Marketing Online sustinut in cadrul Facultatii de Marketing din ASE Bucuresti.
Initial m-am dus pentru ca ma interesa in ce masura m-ar putea ajuta pe mine cunostintele acumulate in cazul in care as participa la acest program. Apoi mi-am dat seama ca e o initiativa buna...dar este deocamdata in format beta. Si cred ca cei de la ASE (nu cei implicati in derularea masterului, ci cei care se ocupa de tot felul de reguli si regulamente, programe etc) ar trebui sa fie mai deschisi si sa plece mai mult urechea la ce au nevoie efectiv cei care vor utiliza efectiv know-how-ul pe care il dobandesc masteranzii dupa programul acesta de master. Una e teoria, una e practica. Iar un Master ar trebui sa fie mai mult decat o facultate. Daca facultatea iti ofera niste cunostinte teoretice in marea lor masura, un master ar trebui sa iti ofere aplicabilitatea lor practica. Mai multa practica! Pentru ca zic eu ca asta lipseste grav in invatamantul romanesc on si offline.
Ce am sesizat:
- Este clar ca nevoie de know-how exista - atat din partea "jucatorilor" online(fie ei publisheri, magazine online etc) cat si din partea celor care au dat cat de cat cu nasul de derularea efectiva de campanii de marketing online (avand mai mult sau mai putine cunostinte de marketing).
- Masterul de Marketing Online nu doar ca acopera tematica marketingului aplicat online (intr-o proportie totusi destul de mica fata de cat te astepti auzind titlul) dar se si desfasoara online - ceea ce este un punct bun si mai ales un demers bun al ASE-ului (ca dovada ca incearca sa fie sau macar sa para o institutie de invatamant superior moderna).
- Dat fiind faptul ca se desfoasoara online are adresabilitate si catre provincie si chiar strainatate. Daca imi aduc bine aminte procentele mentionate de d-l Orzan erau 60% Bucuresti - 40% provincie.
- Inscrierile se fac saptamana viitoare. Exista pana in acest moment si 7 burse private puse la dispozitia masteranzilor de unii din cei mai implicati "jucatori" in online. Mai multe detalii gasiti aici. Si...se mai asteapta voluntari pentru inca 3 burse ca sa se ajunga la 10.
- Un alt plus este faptul ca plata taxei se poate face si prin alte banci ca sa nu se mai faca inghsuiala la casierie la ASE.
- Masterul de se desfasoara pe o platforma de e-learning
- dupa spusele d-lui Orzan au fost in jur de 400 de absolventi in 2 generatii pana cum (daca am retinut bine)
- Sunt vizati in primul rand studentii cu profil economic
- In momentul de fata sunt 250 de masteranzi
- Din primavara spun ei ca regatesc si un program de internship (ramane de urmarit ce si cum! Dar este o idee buna...sper sa se si aplice)
- Din pacate ca si programa un procent mai mare in acopera teoria privitoare la marketing (si daca intr-o oarecare masura sunt de acord cu d-l Orzan cand zice ca marketingul e unul singur, m-as fi asteptat la mai multa aplicabilitate pe online si mai multe informatii ref la diverse mijloace de analiza in online - analytics and stuff)
- Toate disciplinele care se predau au si aplicabilitate online (vanzari online, CRM online, cercetari online, promovare online etc) - eu personal ma asteptam sa fie mai concret pe online. Adica ma gandesc ca un student care a terminat facultatea de marketing stie teoria, e apoi usor sa o aplice singur pe online, fara un master...si tot va fi nepregatit!
- Studiile de caz sunt preluate de la Harvard - ok! buna initiativa dar totusi ar fi fost de preferat si ceva mai "local" mai ancorat in piata online romaneasca...usor atipica asa cum se spune ca este. Ceva mai mult pe comportamentul consumatorului online, pe specificul lui, probleme reale cu care se confrunta online-ul romanesc.
Una peste alta mi-a placut dezbaterea, mi-a placut demersul celor de la ASE - este un pas bun spre actualizarea tematicilor si programelor scolare...ca sa raspunda macar intr-o proportie decenta nevoilor pietei - indiferent de care piata vorbim.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu