duminică, 15 noiembrie 2009

Ce trist circ politic...

Spuneam lunile trecute ca astept cu interes campania electorala in speranta (desarta de altfel - dar asa sunt eu optimista) ca de data asta voi vedea ceva interesant la nivel de actiuni, voi asculta ceva inteligent la nivel de discutie, ca dialogurile de vor purta la un alt nivel, macar si intre 2 candidati obscuri si fara sanse reale la presedintie.

Dezamagire totala: acelasi trist si ieftin circ politic care nu mai inspira si nu mai motiveaza pe nimeni sa se prezinte la urne! Aceleasi balacareli de toata jena, fara substanta, cu referiri la viata personala sau la un trecut care nu ar trebui sa fie scos in fata intr-o campanie - dar asa suntem noi, iubitori de barfe si scandaluri ieftine! Aceleasi jigniri si aratari cu degetul fara justificare, aceleasi atacuri murdare facute public si multe multe chestii care imi produc o sila imensa! Noroc ca mai sunt 2, 3 zile si se termina!

Pana sa inceapa campania ma gandeam ca nu ma voi duce sa votez...dand astefel un vot de blam! Apoi m-am razgandit! Desi in continuare consider ca nu am cu cine sa votez pentru ca nici un candidat nu a raspuns cerintelor mele si asteptarilor mele la nivel de coerenta a discursului macar, am sa ma duc sa ma trec in statistici ca am votat! Ma mai gandesc inca ce voi face in cabina de vot! :)

Pentru ca din pacate niciunul din candidati nu a fost in stare sa raspunda frumos si punctual in niste discutii, niciunul nu a stiut sa "se vanda", niciunul nu a fost in stare sa ma impresioneze prin spirit politic si diplomatie. Mi-ar fi placut sa fie suficienti de corecti cat sa se ia unul de celalalt pe actiuni nu pe vorbe, sa analizeze la rece si sa zica "asta ai facut bine si voi continua, asta nu ai facut bine pentru ca...". Asta inseamna insa integritate si corectitudine...care sunt din pacate egale cu zero! De la unii recunosc ca aveam niste asteptari - nu mari - dar macar acolo... Si m-au cam dezamagit. Atat prin prisma omului de rand cat si prin prisma marketerului care sesizeaza o discrepanta prea mare intre mesajul politic si comportament.

Mi-ar fi placut sa ii vad pe toti intr-o emisiune televizata, dar nu un show plin de scandaluri ci unul in care fiecare dintre cei 7 sau 9, 12 sau cati or fi sa raspunda punctual la aceeasi intrebare. Sau aceleasi intrebari. Si i-as pune pe toti in cabine de o persoana izolate fonic ca sa nu auda raspunsul celorlalti si sa aiba motiv sa se ia la harta!

Macar Becali a avut decenta de a nu mai iesi in public cu discursurile sale ridicole si cu infumurarile trecute! Pacat ca nu a avut si decenta sa inteleaga ca nu trebuie sa candideze!

Singurul care a adus o pata de culoare in peisajul gri al politicii este Cernea. Si nu ma refer la partidul pe care il reprezinta. Mi-a placut destul de mult prezenta lui online, a stiut sa interactioneze...nu stiu daca a fost prsonal sau tot prin angajati, dar a fost de bun simt si cat de cat coerenta. Eu cred ca daca Remus Cernea ar avea stabilitate si nu va dispare brusc din viata politica in 5 ani ar avea sanse mai mari. In definitiv si noi avem nevoie de alte generatii, de alt suflu, de o schimbare! M-am saturat de aceiasi mascarici sinistrii! Asa ca...bafta Remus!

Din pacate, sau din fericire, duminica se va mai sfarsi o runda de tragi-comedie politica tinuta de niste oameni care nu inteleg ce vrem noi restul, care habar nu au ce vor face sau ce ar trebui sa faca in aceasta perioada dificila...iar noi ne vom vedea in continuare de viata noastra cotidiana, de rate, de facturi si trafic! Vom ramane numai cu figurile ironice, care parca ne rad in nas, ale candidatilor de pe afisele electorale la fel de triste si fara substanta ca si campania in sine! Din pacate cei care le-au creat nu s-au gandit ca mergem la vot nu la meci, ca o privire stramba nu atrage pe nimeni, ca bunul simt e un termen luat in deradere deja si si-a cam pierdut sensul in acest context sau ca sloganele de pe vremea imediat post-comunista nu mai au trecere, ca nu curatenia e cea mai mare problema a Romaniei acum...si altele! Trist! Foarte trist!

Am sesizat ca sezonul acesta viralul si prezenta pe Internet nu-i mai este favorabila lui Base. Sa fie oare valabila chestia aia cu "noi te-am facut noi te omoram?" Daca acum 5 ani comandantul a castigat mult din campania de guerilla sustinuta de niste baieti destepti in online, se pare ca anul asta i-a suparat, pe ei sau altii! 2 exemple simpatice la Doru si Boaca.

Mai e mult pana departe...si iar vom vota impotriva si nu pentru! Pana cand?!

Inchei cu un banc electoral primit pe e-mail:

O babuta la cabina de vot, sta 15 minute, toata lumea o asteapta. Iese baba si intreaba:
- Maica, f...tu-va-n gura se scrie legat sau despartit?

Niciun comentariu: