De cand cu britanicii care au facut valuri cu stirea ca la ei online-ul a depasit TV-ul ca incasari din publicitate s-a reactivat subiectul investitiilor in onlineul mioritic, care sunt destul de infime pentru perioada internetizata pe care se pare ca o traversam.
Lasand la o parte motive gen: gradul de penetrarea a internetului si alte chestii tehnice, numarul de site-uri active, numarul de utilizatori, obiceiurile de utilizare ale internautilor etc. cred ca principalul motiv pentru care Internetul e cenusareasa publicitatii este pentru ca multora din cei care ar trbui sa utilizeze online-ul ca instrument de promovare le lipseste cultura Internetului si intelegerea lui ca mediu de comunicare eficienta si se incadreaza in categoria "e complicat frate sa faci publicitate pe Internet".
Se pare ca nu atat de multi stiu/se intereseaza ca publicitatea pe Internet inseamna mai mult decat un banner. Pe TV e simplu: tragi un spot il arunci acolo si aia e! Mai ales ca pana acum cativa ani romanii erau si mari avizi de spoturi TV.
Pe net insa lucrurile se schimba: e vorba de monitorizare atenta, cuantificare, trebuie sa masori, trebuie sa fii mereu cu ochii pe performanta unei campanii ca sa poti sa o faci eficienta...pe scurt: implica niste strategie si niste gandire! E greu! La TV ruleaza spotul si ei stau frumos cu mainile in buzunare si asteapta sa creasca vanzarile.
Pe net e vorba de targetare. La TV e ok ca vede toata lumea si deci o sa stie foarte multa lume despre brand/produs/serviciu. Plus ca toata lumea viseaza sa fie la TV.
Web 2.0 implica interactivitate, dialog - deeeeci Oameni, atentie si implicare. Ceea ce pentru noi - popor eminamente pasiv - e destul de greu. Plus buget special in an de criza..e greu mah! Cine a zis ca Internetul e ieftin!? La TV e simplu: monolog de la brand catre consumator, o fata frumoasa, o muzica misto, un pic de umor, un pic de senzualitate...si gata!
In concluzie, pana sa mai crestem si noi in publicitatea online trebuie sa mai lucram la mentalitate si gandire, la adaptabilitate, intelegerea mediului si proactivitate. Nu neaparat la nivel de oameni de marketing/advertising cat la nivelul celor care gestioneaza si aloca bugete. Sa trecem peste intrebarile de genul "Da' de ce iti trebe online...ca pana la urma nu iese mult mai ieftin?" Poate! Dar e mai eficient!
S-a lansat „Ghidul de marketing pentru economia circulara”
Acum 21 de ore
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu