sâmbătă, 10 octombrie 2009

Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2009

Am "devorat" noaptea trecuta niste publicitate, insa nu atat de savuroasa ca anii trecuti. Ce-i drept ca lumea s-a cam saturat de spoturi...insa Publicitatea continua sa fie si captivanta si un mijloc de distractie. Iar "Noaptea devoratorilor de Publicitate" ar trebui sa fie un punct de reper al tuturor celor care au o minima tangenta cu domeniul: sunt cele mai bune reclame, din diferite tari, atat din ultimii ani cat si reclame mai vechi, are o sectiune de "istorie a reclamelor" ...ce mai: e o ocazie de delectare, inspiratie si amuzament pentru amatorii de publicitate si nu numai.

Spoturile prezentate (cel putin cele pe care le-am vazut eu pana la ora 3 cand n-am mai rezistat si am plecat) au fost misto, majoritatea. Interesante au fost sectiunile cu "istoria publicitatii" - am vazut spoturi produse incepand cu 1955 ceea ce m-a facut sa vad modul in care a evoluat publicitatea pana azi, urmand oarecum evolutia societatii. Daca acum 50 de ani reclamele erau indreptate catre informare, crearea si dezvoltarea unui comportament de consum (si interesanta din perspectiva asta a fost prima reclama la Nescafe - care aveau mare nevoie de a crea un obicei de consum si o acceptare a noului tip de cafea instant) si educare, reclamele de azi (cele prezentate) merg mai mult pe sustinerea valorilor brandului si - surprinzator - doar cateva indeamna la actiune si interactiune. Cele mai multe reclame au fost la masini si am sesizat o crestere a numarului de clipuri in care se militeaza pe diverse teme sociale: poluarea, economisirea de apa, impotriva violentei fata de copii, impotriva razboiului. Am evoluat de la educarea in consumul unor produse de baza (pasta de dinti, aftershave, detergent) la educarea in consumul (sau mai degraba impotriva risipei) de resurse naturale. O singura reclama am vazut (din pacate nu o gasesc pe net) care parea sa constituie un tool pentru o campanie derulata in principal online - era din Marea Britanie (care btw a dominat prin numarul de reclame prezentate) 2008 si trata problemele Birmaniei - dar trimitea catre actiune prin intermediul unui site.

Totusi, organizarea a lasat de dorit. Din multe puncte de vedere. Nu inteleg, nu mai vrea nimeni sa se asocieze cu evenimentul asta? Nu i se mai da importanta? Nu mai vrea nimeni sa faca lucruri inteligente aici? Din punctul meu de vedere are un foarte mare potential de distractie si de implicare a lumii prezente acolo...

Evenimentul era anuntat ca va incepe la ora 8...noi am ajuns la 8 30 si pana la 23 30 cand au inceput reclamele ne-am plictisit teribil. Concertul Vama (care a inceput la 22, pana atunci fara sa sa intample ceva antrenant) nu a fost nimic din ce ma asteptam...si nu aveam asteptari mari! Lasand la o parte discursurile slabute, care nu isi aveau locul acolo, muzica a lasat mult de dorit! Pentru un eveniment ce trebuia sa dureze toata noaptea era nevoie de o muzica si un show mai incendiar...asa aprrroape am adormit! Alta chestie care nu mi-a placut a fost lipsa cafelei. Iar la ora 1 jumate nu mai gaseai nici macar Pepsi - si ei au fost sponsorii. Trist!

O alta cronica post eveniment a facut-o Titus pe blogul lui - pe acelasi ton dezamagit!

Niciun comentariu: