sâmbătă, 15 august 2009

Candidatii la prezidentiale pe Twitter

Am vazut o intrebare azi pe Twitter (de la eCostin) care suna asa: Ce potential candidat la alegerile prezidentiale din 2009 credeti ca va avea cea mai buna campanie online? Cu un articol atasat! Interesant articolul pe larg. Tocmai am terminat de citit in concediul asta o carte referitoare la campania lui Obama (in toate mediile nu doar online - o sa va povestesc mai incolo despre ea). Citind aceasta carte si luand in considerare faptul ca ne apropiem de campania pentru prezidentiale am inceput si eu sa ma gandesc: Oare cum va arata campania 2009 in online? Va fi in online? Se vor gandi oare politicienii ca marea majoritate a celor care nu se prezinta la vot sunt online? Ca poate astfel pot afle motivele unui absenteism atat de mare? (nu am motive sa cred ca la prezidentiale va fi o prezenta foarte mare la vot daca nu se schimba ceva!)

M-am grabit un pic spunand ca sunt curioasa sa vad cand se va infiinta primul cont pe Twitter al candidatilor la presedintie. Am cautat apoi si am constatat ca sunt deja.

I-am gasit pe Basescu, Geoana, Vadim, Nati Meir, Crin Antonescu (de multe ori). Pe unii din ei am inceput sa-i urmaresc, de curiozitate.

N-am putut sa ma abtin sa nu fac o "analiza" a conturilor si a modului in care comunica pana in acest moment. (e prea evident! )

Astfel avem asa:



- 466 de followeri;
- urmareste 43
- 65 de tweeturi
- din februarie 2008 (am gasit eu folosind TweetStats.com)
- frecventa neregulata a Tweeturilor (in februarie 2008 mai activ, apoi s-a diminuat frecventa pana la 0 pentru ca apoi sa revina in aprilie si iulie mai activ)
- modul de comunicare: Preponderent dialogul - sau cel putin asa vrea sa para; cere parerea, raspunde unor twitteristi (nu am mai avut rabdare sa vad si cine sunt acestia carora le raspunde)
- Interfata folosita cu preponderenta - web.
Oare o fi el care scrie sau are oameni angajati pentru treaba asta?




cu mentiunea ca la o cautare pe Twitter reies mai multe conturi dedicate...


- 144 de foloweri
- 21 de urmariti
- 10 Tweeturi
- Toate tweeturile sunt despre ce face/a facut/va face el - interactiune zero
- conform aceluiasi tweetstats aflam ca d-l Geoana are cont din noiembrie 2008 si a twitterit de cateva ori in noiembrie 2008, martie, mai si august 2009
- doar de pe net



Se pare ca nou venit in Twittersfera (aprilie 2009)
- 34 de followeri
- 8 urmaritori
- 3 Tweeturi - unul de salut, unul de reclama si unul de "dat cu pietre" in altii.
Un stil destul de razboinic pentru primele 3 "ciripituri". Daca asa vor fi si urmatoarele...



- 27 de followeri
- 22 de urmariti
- 35 de Tweeturi - toate despre...ce credeti?! Exact Nati Meir. Dialog? Zero!
- contul este creat in Mai 2009 cu cele mai multe tweeturi in Iunie...de atunci, tacere!
- Si sectiunea "bio" este interesanta. Oare d-l Vadim nu s-o supara ca i-a luat sloganul?




La Crin Antonesc nu am reusit sa ma hotarasc pe care sa il analizez...cel fake are cei mai multi urmaritori, si cea mai mare activitate: 6 tweeturi. Restul sunt varza!

Radu Duda e absent de pe Twitter.

Nu am fost atat de meticuloasa incat sa analizez si cine sunt urmaritorii fiecaruia dintre candidati si cui raspund (doar D-l Basescu) astfel incat sa am un indiciu daca sunt pe bune sau doar asa ca exercitiu de imagine!

Este interesant de observat si diferenta dintre poze (in afara de Basescu toti au niste poze cat se poate de serioase) si de fundal (Geoana are cei 3 trandafiri discret desenati pe fundal, iar Nati Meir continua si pe fundalul de la Twitter cultul propriei personalitati - Observatie: Daca am vizualizat profilul nu inseamna ca si urmaresc! Deci multumirea de pe margine e inutila...)

Pana una alta D-l Basescu e cel mai "vorbaret" pe Twitter. Si din cate pare...si cel mai probabil ca va face ceva in campania asta care sa aiba o cat de cat legatura (coerenta) cu online-ul.

Ramane de vazut! Cred ca va fi o campanie interesanta!

3 comentarii:

zgubi1 spunea...

bine ca nu vatam pe net :)) oricum toti sunt o apa si un pamant!!!

Anonim spunea...

stiu ca atat crin, cat si geoana aveau conturi si pe hi5, insa meir ii depaseste, gasind si reteta succesului prin skin-ul Obama :)

Ioana (Abe) spunea...

Daa...e tare baiatu'! :)) Am vazut pe blogul tau!