luni, 30 martie 2009

In curtea vecinilor...




...mai exact in muntii vecinilor! Pentru ca asa spune vorba "calatorului ii sta bine cu drumul" cum sa fie posibil ca noi sa stam locului un week-end!? Nu concepem asa ceva!

Asa ca am fost week-endul asta intr-o excursie "exotica" (considerata de multi) si oarecum spontana (pentru ca ne-am hotarat destul de tarziu) in Bulgaria, la Bansko in scop de snowboarding! Ca deh...o data ce prinzi gustul de "powder" e ca un drog! Si atunci profitam de orice ocazie ca sa ne punem placa in picioare.

De ce la vecinii cu ceafa lata si producatori de castraveciori? Pentru simplul motiv ca am gasit cazare foarte ieftina (dar in conditii mai mult decat decente) si 60 de km de partii cu infrastructura moderna si ceva mai civilizata ca la noi(cu investitie straina, nu de la ei putere)!

Am ramas placut surprinsa de cum arata statiunea, de instalatiile pe cablu - multe si luuuungi - de starea si forma partiilor. Ce nu mi-a placut insa au fost oamenii! Se pare ca si la ei, ca si la noi, factorul uman strica impresia placuta pe care o lasa statiunea. Sunt convinsa ca sunt subiectiva...si ca sunt altii care au fost mai placut impresionati...insa in momentul in care stai cu banii in mana pregatit sa iei o bere si un vin fiert (necesare si recomndate dupa cateva ture bune!) si barmanul se uita la tine sictirit si se scobeste in dinti...hmm...nu iti lasa o impresie tocmai placuta! Am renuntat la a mai cumpara ceva atunci...

Dar una peste alta a fost o experienta placuta si a meritat deplasarea (desi destul de lunga) cu toate ca, mai degraba ar merita "sacrificarea" zilei de vineri de la servici, si plecat de joi dupa-amiaza! Vineri si sambata zile full de partie. Si duminica eventual doar jumatate de zi apoi drumul spre casa!

Noi am plecat de vineri, pe la ora 16 ieseam din Bucuresti pe Soseaua Giurgiului...drum aventuros pana la un punct, pentru ca este foarte prost. Mai incolo de Jilava se schimba lucrurile pentru ca drumul este proaspat refacut cu 4 benzi deci se merge ok...motiv pentru care exista radare!

Trecerea la granita s-a desfasurat fara probleme, am avut noroc ca nu am prins tiruri, taxa de pod este in valoare de 27,4 RON. La intoarcere se plateste fie in euro fie in leva (6, respectiv 12).

Ruta aleasa a fost Ruse - Sofia - Blagoevgrad/Kulata (al doilea oras e mai usor de urmarit pe panourile indicatoare pentru ca e scris mai des cu litere latine) - Bansko. In mod normal drumul se face in 8 ore de mers decent - fara foarte multe opriri - si regulamentar - mai ales in localitati, dar nu numai!(pentru ca se stie reputatia politistilor bulgari, si, mai ales pentru ca sunt "jmecheri" si stau pititi pe te miri unde numa' numa' or prinde ceva; noi am avut noroc si nu ne-au oprit dar niste prieteni de-ai nostri au avut "placerea" de a face cunostinta cu organul rutier bulgar si de a oferi "sponsorizre" ca sa fie lasati sa plece fara probleme). Un singur "obstacol" am intalnit in drum, la iesirea din Sofia spre Blagoevgrad: un drum extrem de prost, in lucru, plin de gropi incredibile si camioane..."delicios"! In rest toate bune si frumoase! Din indicatiile altor prieteni care au fost la Bansko prin februarie, am ignorat spusele GPS-ului si am mers dupa indicatoare. GPS-ul recomanda un drum a carui stare este atat de deplorabila incat in cazul lor s-a lasat cu pana la 2 roti, platforma si batai de cap! Din punct de vedere al GPS-ului se pare ca Bulgaria nu este atat de bine cartografiata ca alte tari!

In Bansko ne-am cazat la o pensiune pe care o recomand cu caldura! Oamenii de acolo au fost foarte primitori si prietenosi, ne-au facut un mic dejun delicios si consistent. Am facut rezervarea telefonic de marti pe vineri...si, surprinzator, nu mi-au cerut nici numar de telefon, nici buletin, nici avans...nimic! Foarte relaxati oamenii! Cred ca suntem noi romanii mai paranoici la faze de genul asta!

Desi relativ aproape de partie, am ales sa mergem cu masina ca niste "boieri" ce suntem - contra a 8 leva pe zi/parcarea. Skipassul a fost 40 de leva pe zi. In schimb logistica achizitiei lasa de dorit! Partiile se deschid la 8 30. Si cred ca este ora indicata pentru a ajunge acolo ca sa nu stai la coada cu orele pentru achizitia skipassului. Dupa jumatate de ora de coada (si inchiderea unui ghiseu in nas...ceea ce a generat cumularea a 2 cozi dezorganizate la un singur ghiseu = nervi si imbulzeala, ca la meci! ) ne-am prins de ce dureaza atat: se faceau si poze pentru skipass, indiferent de durata pentru care se facea achizitia. Niste poze din care oricum nu se intelegea absolut nimic. Nu inteleg logica unor skipassuri nominale pentru o zi! Inteleg daca faceam pe o perioada mai lunga...dar asa...La urcarea in telescaun sau telegondola oricum nu ma poza nimeni sau nu verifica nimeni daca eu sunt cea de pe poza. Si oricum nu se prindeau. In fine...mie mi s-a parut o chestie inutila si consumatoare de timp.

Telegondola este cu statie...adica oprire la mijlocul traseului unde poti sa cobori...Cel mai sus telescaun ajunge pe la 2600 de metri. Insa sunt atat de lungi...daca nu ai cu cine vorbi este foooaaaaarte plictisitor! Si daca prinzi ceva ploaie sau vant...poti sa te rogi sa fie echipamentul solid si sa nu treaca apa/frigul! Am prins duminica o ploaie atat de deasa si de dusmanoasa...incat pana sus aratam ca niste bureti imbibati cu apa...

Partiile sunt ok...pentru toate gusturile, nivelele si dorintele. Cam prost marcate. Ne-am ratacit de nenumarate ori unii de altii...Chiar si asa, nu este grav pentru ca oricum ajungi la un alt telescaun sau teleski. Insa era complicat cu orientarea...nu prea ne dadeam seama pe ce partie suntem. Oricum...avand in vedere ca sunt multe partii nu se simtea aglomeratia de week-end...decat la urcarea in telescaun unde nu prea se respectau cozi, ordine etc. Ceva mai necivilizati ca in Italia... Si la comportamentul pe partie la fel! Foarte multi schiori, mult mai multi decat Boarderi...ne-am simtit intr-o oarecare inferioritate!:)

Sambata am prins o vreme superba si o zapada geniala! Ne-am bronzat toti ca niste clauni...rosii in obraji si pe nas! In rest acoperiti de ochelari si caciuli...

Duminica ne-a plouat de ne-a rupt! Si un vant de ne lua pe sus...cu placa cu tot! In alte conditii nu m-as fi deplasat in varful muntelui sub nici o forma! La intoarcere am plecat, cu regretele finalului de sezon in priviri, pe la ora 12 30...la 20.30 intram in Bucuresti de pe Centura, fara incidente majore (noi)! (un ambuteiaj la intrarea in Sofia ne-a mancat o ora...dar ne-a permis sa facem curat in masina, sa stergem bordul, geamurile, usilor...etc!).

Un singur lucru mai e de spus: MAI VREAU!!! Mai multe poze gasiti aici!

Niciun comentariu: