Vorbim despre analize de piata, analize ale concurentei, strategii de marketing si de afaceri Marketingul pare usor? Ei bine nu este! Marketingul inseamna analize si corelatii, cifre si interpretari. Daca nu ai ceva cunostinte de economie care sa iti permita o intelegere reala a fenomenelor din mediul de afaceri Marketingul poate deveni un esec total...sau un instrument inutil. Mai ales acum cand conjunctura cere foarte multa atentie, reactii rapide, interpretari si analize...
Marktingul nu se mai poate face dupa ureche si nici doar prin vorbe...
Notiunile de economie sunt de nelipsit pentru un marketer adevarat....asa cum condimentele sunt nelipsite dintr-o mancare buna! Ingredientul PICANT anul acesta este PREMarketing. Pe 6 februarie Nick va sustine un training de notiuni de micro si macro economie adresandu-se persoanelor care au responsabilitati de marketing si comunicare si care nu au pregatire economica.
Sub deviza "Nu poti face marketing adevarat fara sa stii economie!" PREMarketing propune o tematica destul de vasta pentru o singura zi de training dar in mod sigur, foarte utila: 
I.Notiuni de Micro Economie pentru Marketeri Non Economisti
1.Notiuni fundamentale in teoria economica
   Nevoi, resurse,
    Costul de oportunitate si Frontiera posibilitatilor de productie
2.Consumatorul – Elemente teoretice
   Utilitatea totala si Utilitatea Marginala – Paradoxul Apa – Diamant
   Preferintele consumatorului - bunuri substituibile, bunuri complementare si bunuri neutre
   Constrangeri bugetare, modificari de pret si de venit
3.Firma
   Factori de productie, Combinarea factorilor de productie
    Costuri (Costuri fixe, costuri variabile, Costuri totale si costuri marginale).
    Rentabilitate, redimensionare si randamente de scala.
4.Cererea
    Curba cererii
     Punctul de intalnire a cererii cu oferta
     Elasticitatea cererii la pret si la venit
     Modificarea cererii pentru bunuri substituibile si complementare
II.Notiuni de Macro Economie pentru Marketeri Non Economisti
1.Piata si Concurenta
    Definirea concurentei
    Forme de concurenta
      Directa
   Indirecta
   Pe bugete
    Tipuri de piete in functie de concurenta
     Piata cu concurenta perfecta
   Monopolistica
   Oligopol
   Monopol
   Oligopson
   Monopson
  Echilibrul cerere – oferta
   Echilibrul ideal
   Echilibrul pe termen foarte scurt
   Echilibrul pe termen scurt
   Echilibrul pe termen lung.
2.Valoarea adaugata si indicatorii rezultatelor macroeconomice
  Definirea Valoarii adaugate
  PIB si PNB
3.Fluctuatii economice – ciclicitatea afacerilor
  Definirea ciclicitatii economice
  Tipuri de cicluri economice
4.Somajul
  Definitia somajului
  Tipuri de somaj
  Rata somajului si echilibrul pietei muncii
5.Piata monetara
  Masa monetara
  Multiplicatorul banilor de cont
  Costul banilor – creditarea
  Piata interbancara si implicatiile sale in costul banilor
  Piata valutara si implicatiile sale in costul banilor
6.Inflatia
   Definirea inflatiei
    Sursele inflatiei si spirala inflationista
    Indicatorii inflatiei
Pentru cei interesati de participare va stam la dispozitie pe mail picant@picant.ro
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu