luni, 26 mai 2008

am ceva in care sa cred!?



Sau traducerea refrenului cantecului castigator al Eurovision 2008 - Believe. Felicitari Rusiei! Eram convinsa ca ei vor fi cei care vor castiga! Melodie frumoasa (catchy - adica iti ramane in minte),optimista, interpretare pe masura, contributie a lui Edvin Marton (ungur de altfel) si spectacolul lui Evgheni Plusenko. Intr-un Eurovision care seamana din ce in ce mai mult a cocktail intre circ si parada gay, era normal ca una dintre cele mai armonioase si inspirationale cantece sa castige. Normal! In ultimii 2 ani parca au innebunit toti participantii...atat la nivel de prezentare cat si la nivel de melodii.
Doar pentru ca ai nostri nu s-au remarcat prin nimic si au fost votati din tarile cele mai "bogate" in romani nu inseamna ca voturile s-au acordat NUMAI pe criterii geopolitice. (Sunt de acord ca la fiecare editie "vecinatatea" conteaza dar nu exclusiv!).
Ce mi-a placut la rusi si mi-a intarit convingerea in faptul ca vor castiga a fost in primul rand promovarea si faptul ca au stiut sa isi vanda marfa...pe gustul clientului. Si ce daca l-au adus pe Plushenko si asta (se zice ca) a inclinat balanta? Bravo lor! La spectacolul Kings on Ice de la Bucuresti au prezentat aceasta melodie! Din nou Bravo lor! Foarte isteata miscarea! Si eficienta. Melodia e super si videoclipul o sustine!

A mai trecut o editie a Eurovisionului...noi, romanii, iar am ramas cu buza umflata! Imi pare rau ca iar trebuie sa scriu pe un ton...acru-amarui! Dar "performanta" la acest Eurovision ne-a dat inca un motiv sa ne victimizam, sa ne scada self esteem-ul (si asa slatbut), sa fim de rasul (nu al lumii ci al) nostru. Dupa declaratiile "razboinice" cu care cei 2 s-au prezentat inainte de concurs...duminica nu ne-a ramas decat sa ne tavalim de ras in urma prestatiei mediocre. Melodie mediocra, interpretare si prezenta scenica slaba. Oare la cate voci valoroase avem...nu am fost in stare sa venim cu ceva mai "cu suflet"!? Mai optimist? In fiecare an imi pun aceeasi intrebare: oare cei care fac preselectiile chiar NU invata nimic de la un an la altul!??? Chiar nu isi dau seama ca trebuie sa trimita o melodie puternica, de impact, interpreti cu "plamani" si prezenta scenica! De ce oare nu merg pe acelasi criteriu pe care au mers cu Traistariu sau Sistem? D-l Moculescu (de ce l-or fi intrebat oare pe el cei de la Realitatea!?) spunea ca am obtinut si performante...locul 3, 4, 8...E adevarat! In ultimii 20 de ani...3 locuri in primele 10 e ceva. Nu!!! Cand o sa invatam ca performanta inseamna locul 1!? Pe de alta parte...si daca am castiga...cum am putea noi oare sa sustinem un Eurovision...si unde!??
Dupa atatea intrebari retorice...la care sincer nu cred ca voi primi vreodata raspuns...mai am una: in ce sa mai credem noi romanii!? In echipa nationala de fotbal nu (de vreme ce toti se asteapta sa se intoarca acasa dupa 3 meciuri), in valorile muzicale nu (pentru ca ne sunt daramate sperantele cu fiecare preselectie si participare la Eurovision), gimnastica nu foarte, valori, traditii, turism...yeah!Right! Vreau si eu ceva in care sa cred ca roman!!!

Pana atunci...sa invatam iar de la Rusi!

(nu pun si prestatia romanilor pentru ca...nu imi place! dar se gaseste pe youtube pentru doritori)



si videoclipul original

Niciun comentariu: