marți, 22 aprilie 2008

Pregatiri de Paste

Immm….aroma cozonacilor! Mirosul de verdeata proaspat tocata! Drobul aburind tocmai scos din cuptor! Degetele colorate in diverse culori de la vopseaua care mai mult se imprima pe maini decat pe oua! Stufatul de miel! Masa vesela, plina de culori si farfurii si castroane, toata lumea robotind si alergand in jurul mesei...Rasete, flori si voie buna! Gusturi si arome care mai de care mai savuroase! Astea sunt coordonatele Pastelui pentru mine! Asta imi vine in minte atunci cand ma gandesc ca se apropie Pastele.

Parca simt gustul oualelor fierte mancate cu mustar si ceapa verde, parca vad ca iar ma enervez ca nu gasesec oua albe pe care sa iasa frumos culorile; si daca gasesc au coaja mai subtire si din 30 de oua sigur 10 sunt rebuturi pentru ca se crapa la fiert. Si tocmai cand ma specializez in culori care mai de care mai stralucitoare se termina oualele si tre sa imi inchei manifestarile artistice. Urmeaza apoi ambitia de a ave cel mai tare ou. Concursul...bosumflarile etc. Toate astea au farmecul lor...pentru care nu as putea sa imi petrec Pastele altundeva decat in tara!

Imi mai place in ajun de Paste sa merg in piata. De fapt asta e un sentiment pe care il am in general primavara cand piata e atat de vie, de colorata, de bogata si de proaspata! Salata, ridichi, castraveti, ceapa si usturoi verde, patrunjel proaspat...immm! Si acum simt ca imi lasa gura apa dupa o salata imensa! Apoi loboda, stevie, leurda – si alte ierburi si verzituri pline de viata!

Tot de Paste revine nebunia cu cadourile. Poate mai putin decat de Craciun, insa si Iepurasul isi revendica o bucata destul de importanta din buzunarele, portofelele si cardurile noastre. De Paste exista obiceiul (mai mult sau mai putin traditie...poate mai mult o zicala) sa ne innoim. Nu vad cine ar protesta impotriva acestui frumos obicei. Cu siguranta nu comerciantii. Fie ca ne luam haine noi...si asemeni naturii ne infatisam la masa de Paste frumosi si ferchezuiti, fie ca ne innoim casa (bagati o vizita pe www.kumparaturi.ro ca au niste produse si o oferta interesante), fie ca luam cadouri celor dragi – de la ciocolata la automobil (cu conditia sa fie rotunjor si rosu) important este sa mai cheltuim niste bani! Este o perioada...asemeni Craciunului in care nu sesizam ca dam bani cu galeata! Conteaza bucuria de pe fetele celorlalti, mandria si satisfactia personala de a avea ceva nou. Shopping placut!

Asadar, va doresc sa va bucurati de Paste, de familie si prieteni, de vacanta, sa primiti Lumina – fiecare asa cum isi doreste, cum simte si cum poate!

3 comentarii:

Coyote spunea...

Sa fiu rau? Sa nu fiu rau? Raspunsul la ceea ce ai scris e pe blogul meu. Asta e parerea mea :)

Ioana (Abe) spunea...

Fiecare cu parerea lui :) Ce faci mah?Iti faci reclama pe blogul meu???:)))

Coyote spunea...

Nu, e un dialog purtat pe bloguri diferite :))

Apropo, vizitati http://... :))