vineri, 18 septembrie 2009

Demisionez...

...din postul/pozitia/statutul etc de antreprenor...sau ce-oi fi eu din punct de vedere profesional! Nici macar nu sunt convinsa daca ceea ce fac eu se cheama antreprenoriat sau e doar ambitia de a ma face ca muncesc pe cont propriu...fara sa dau socoteala nimanui :)

M-am trezit azi dimineata cu un mare chef de somn si pentru a ajunge la OpenCoffee la timp trebuia sa ma trezesc devreme, la o ora la care creierul meu are lag! Desi am ezitat daca sa ma duc sau nu (alte discutie despre antreprenoriat!?)curiozitatea a invins si m-am dus sa vad si eu ce urmeaza sa ne spuna Radu Georgescu, invitatul lui Viorel, pe care stiam ca "ni-l pregateste". Cand auzi de Radu Georgescu reactia e "oau! GeCad, Microsoft...oau!" O sa am ocazia sa stau in aceeasi incapere cu el?
Imi va raspunde la intrebari? Nu se va uita de sus la noi astia mici si wanabees? Cel putin asta era impresia mea! Si ca dovada ca impresiile se intampla sa fie de multe ori gresite...discutia de azi a fost in mare foarte naturala, normala, interactiva, cu idei bune, de "common sense"! Cred ca a fost una dintre cele mai realiste si concrete discutii despre business si antreprenoriat, fara aere si “bullshit”laudaros! Foarte interesanta povestirea procesului de exit pas cu pas si a experientei personale prin care a trcut in acest demers!

Cu toate astea au fost totusi 2 puncte abordate in urma carora m-am gandit ca e cazul sa imi iau jucariile si sa plec. In primul rand ideea cu Silicon Valley si conditionarea succesului unui antreprenor de cel putin o vizita acolo. hmm...sa ma gandesc un pic...ok, inteleg ideea - alta piata, alta viata, alti oameni, alt nivel de business, alt aer - te intorci cu o alta viziune, schimbat/a etc! Dar mi se pare un pic extrem sa spui ca nu poti deveni antreprenor in online (si de succes) daca nu stai cel putin 2 saptamani in Silicon Valley si pe la pitchuri cu investitorii pe acolo. ok...asta cu antreprenoriatul online am lamurit-o! Oricum nu eram eu convinsa ca-s facuta pentru asta! bine...mai mult ca sigur, pentru orice domeniu de business exista un silicon valley...un fel de mecca al businessului, unde sa faci calatorii initiatice si pelegrinaje intru luminarea spiritului si mintii.

Alta idee care a mai taiat un pic din avantul meu deja precar dupa atata silicon si sume cu multe zerouri, a fost aia cu varsta spusa de Paul Graham: exista o varsta propice antreprenoriatului (primului startup, de fapt)...undeva pe la 20 si ceva de ani, cat esti inca tanar, inconstient, aventuros...si fara obligatii! Ca daca vin soti/sotii si copii, responsabilitati adica, s-a terminat cu distractia! Of, of...si daca m-am apucat mai tarziu de treaba asta, nu se poate sa ma incadrez inca in “ceva”-ul de dupa 20?

Glumesc, bineinteles! Discutia a fost foarte motivanta si faptul ca am stat mai mult decat de obicei la intalnirea asta a dovedit ca toti am fost captivati! Ideile de mai sus s-au spus intr-adevar dar le-am citit printre randuri, nu ma las eu asa usor de business...mai ales ca a inceput sa-mi placa, mai am numai sa incep sa fac si bani... Mi-a placut ideea conform careia treuie sa ai mereu si niste back-up planuri in cazul in care o idee nu merge sa ai alte drumuri pe care sa mergi. La asta ma pricep foarte bine!

O parte amuzanta a fost analogia business - live issues! De exemplu modul cum iti pregatesti afacerea de exit este asemanatoare situatiei de a avea o fata: de cand se naste practic o pregatesti de exit - adica de insuratoare! Un mod bun si pe intelesul tuturor cred, de a explica si prezenta o viziune si un mod de a-ti face o strategie pentru afacere!

Alte idei interesante si mai serios expuse gasiti aici!

Niciun comentariu: