vineri, 4 decembrie 2009

Si a fost si OBF Targu Mures

Pe 24 noiembrie, caravana OBF a ajuns in Targu Mures, cu o tema pe cat de complexa, pe atat de interesanta, captivanta, amuzanta si...la moda: "Comunicare si pozitionare online".

La editia asta Claudiu m-a invitat sa fiu speaker, si iar, ca si la Timisoara anul trecut, m-am vazut alaturi de o galerie de oameni mari (din online de data aceasta). A fost o experienta personala mult mai interesanta decat Timisoara pentru ca de data asta am vrut sa fiu mai buna, mai darnica si sa impartasesc mai mult...prea mult! In plus aici implicatiile emotionale au fost altele, la un alt nivel, ceea ce din pacate s-au interpus peste uzul ratiunii logice, reci si calme :)

Printre lucrurile pe care le-am notat ca sa imi fie invatatura de minte data viitoare - si care evident pot fi scrise public - se numara diminuarea dorintei de a impartasi totul cu toata lumea, pentru ca da - asa cum a zis Claudiu - puteam sa fac o carte din fiecare slide, sa tin minte data viitoare (daca o mai fi) sa nu mai confund o prezentare intr-o conferinta cu 100 de oameni in audienta cu un training de 10 persoane, sa mai lucrez la atitudine...etc :) Important e ca am invatat!

Pana la urma unii oameni sunt facuti sa vorbeasca in fata multimii, altii nu!

Fiind in postura de speaker, nu am mai putut face poze sau filma asa ca rezumatul pe care il voi face acum nu va fi nici pe departe atat de complex ce cel de dupa OBF Brasov si Pitesti.

Pot doar sa spun ca tema a fost atat de misto si informatiile cu care ar fi trebuit sa plece lumea din sala (ceea ce presupun ca s-a si intamplat) foarte complexe si utile: s-au prezentat idei nonconformiste, s-a vorbit despre comunicare si pozitionare, social networking, idei creative de a face reclama. S-a stat destul demult si la socializare dupa eveniment, au fost oameni care au venit din Galati, Constanta si Bucuresti special pentru eveniment.

Speakerii au fost Claudiu Gamulescu (Underclick) care a vorbit despre "Poziţionare şi comunicare. Politici + Aplicare", Codrut Precup (Markinstinct)a prezentat un model de "Business prin instrumente 2.0, Calin Fusu (Neogen) ne-a explicat cum sa comunicam prin reţelele sociale, Peter Barta (FPP) a scos in evidente Fluxuri de comunicare prin B2B, Corina Ciocan (Kashmir.ro) a incantat audienta cu exemple de creativitate si “Think out of the Box!” sustinand de ce trebuie sa avem incredere in instrumentele de comunicare, Mugur Frunzetti jovial ca intotdeauna a facut un model de comunicare pentru magazinele online si hop top mot si eu - cu planul meu de comunicare pas cu pas...cu multi pasi.

Ceea ce am retinut si mi-a placut ca a mai spus-o si altcineva decat mine a fost "Comunicarea nu inseamna vanzare". Pentru ca am remarcat de la inceput pragmatismul oamenilor din sala. Sper ca toate prezentarile care s-au derulat la Targu Mures sa-i fi convins ca atunci cand se vorbeste de comunicare se vorbeste de un plan pe termen lung cu mult mai multe implicatii decat sporirea venitului in urmatoarele 6 luni. Ca doar vorbim de comunicare nu de promovare.

Pentru aprofundare si pentru realizarea unei adevarate strategii de integrare a Internetului ca instrument in afacere - majoritatea prezentarilor vorbitorior de la toate cele 3 OBF-uri sustinute pana acum se gasesc pe site.

Una pese alta, OBF-ul de la Targu Mures a fost cel mai relaxat si amuzant dintre toate!

In afara de captivantul subiect al conferintei, la Targu Mures s-a facut folclor: s-au emis previziuni asupra dezvoltarii Internetului pana la varianta web 6.9, s-a dezbatut etimologia cuvantului "curat", zorii ne-au prins discutand profund diverse trenduri si afinitati, am analizat si efectele vantului asupra unui pom cu paralele catre relatiile interumane, am identificat trasaturile soferilor care conduc in general pe ruta Bucuresti-Viena, am fost pusi in fata imaginii apocaliptice de netagaduit care arata ca dezvoltarea tehnologiei si a comertului electronic va duce la disparitia ratiunii de a fi a "speciei" feminine.

Am mai constatat ca aerul din Targu Mures are ceva in el care da nastere la exprimari de o onestitate incontestabila si la idei necenzurate cum ar fi cererea parerilor avizate sau mai avizate de la cineva care stie mai bine (Corina stie mai bine :) ). Iar in combinatie cu vinul fiert, acelasi aer sturlubatic a generat o efus(u)iune de o sinceritate debordanta, pe care o incadrez la categoria de zicatori romanesti populare supranumita "noroc si hai noroc": 2 speakeri exceptionali (sau extraordinari, senzationali...sau...nu mai stiu formularea exacta :) ). Ca doar vorba 'ceea: In vino veritas!

Asa s-a incheiat anul 2009 in materie de OBF-uri si previziunile pentru 2010 sunt cat se poate de pozitive, mai ales cu noile concluzii organizatorice desprinse in cadrul celei mai recente editii.

Punct! Inchei cu o fraza (adaptata) inclusa tot la categoria folclor, dar emisa la Pitesti: Nu avem nevoi! PUNCT! :)

Later Edit: mi-a adus aminte Claudiu de o alta faza memorabila: 3 tipi afara la tigara cu seful lor, care ii povatuia cu foc: "sa nu faceti ca astia de la Bucuresti ca va mint"

Later edit 2: Ma mai intorc la Tg Mures ca am ramas cu o datorie de cafea! :)

3 comentarii:

Sorin Frumuseanu spunea...

No draga spikerita (mie mi-a placut) cum vorbisi.
Next time mail/tel ca sa iti zic cum e cu mentalitatea specifica zonei respective.

Ai remarcat bine nota de pragmatism.
In oras s-a investit si se investeste imens pentru ca populatia sa nu mai migreze spre Bucuresti sau Cluj (mai putin spre Brasov).
Cu rare exceptii (un acqua park?) in Tg Mures gasesti tot ce vrei, dar la preturi de Bucuresti si venituri... locale.

Nu mai zic ca anul trecut era in top la preturile la energie (urmat de Brasov) dar totul e nou, frumos si mai ales dinamic.

Dpv social, e un model extraordinar de reusit de convieturire intre romani, maghiari si tigani si sunt convins ca s-a lucrat mult.

Ioana (Abe) spunea...

Merci Sorin!

Eu n-am zis ca pragmatismul ar fi ceva rau, din contra: e principalul ingredient al succesului nu?
Doar ca...atunci cand vine vorba de comunicare e nevoie si de un pic de deschidere si flexibilitate, nu doar pragmatism.

E foarte bine ca s-a facut ce s-a facut la Tg Mures. Ar trebui sa fie dat exemplu pentru alte orase...

Bia spunea...

iti pot recomanda niste locuri cu cafea buna :)