miercuri, 24 iunie 2009

Logo-uri si simboluri (1): The Jumpman

foto preluata de aici
Povesteam pe messenger acum ceva vreme cu un prieten despre un simbol pe care el il denumeste "de suflet" pentru el. Pentru ca m-a intrigat, l-am cautat pe net si am dat peste The Jumpman, simbolul cu care Michael Jordan a dat peste cap marketingul, basketul si...a reprezentat motorul de propulsie pentru Nike. Ulterior mi-am adus aminte ca l-am mai vazut in copilarie pe la baietii mai "smecheri" din generala. Am citit povestea acestui simbol si mi-a placut! (Recunosc, nu sunt o cunoscatoare in ale baschetului!:) ) Drept urmare deschid un fel de serial despre logouri si simboluri (mai mult sau mai putin cunoscute) si cand voi mai gasi si altle interesante le voi posta aici spre aducere aminte.

Pe scurt:

- In 1984 Michael Jordan era deja indiscutabil recunoscut ca "cel mai bun jucator care a jucat vreodata acest joc". Succesul sau a depasit limitele terenului de joc!

- Desi la inceput reticent in a semna contractul cu Nike, oferta acestora a fost mult prea tentanta pentru jucatorul de 21 de ani: Jordan a devenit imaginea Nike pentru cunoscutii pantofi de spor Air Jordan

- Nike a castigat 130 milioane de dolari numai in primul an de contract cu Jordan. Performantele sale pe teren si in afara lui au pus bazele unui imperiu de marketing.

- Nike si Jordan au revolutionat lumea pantofilor sport: Prima serie Air Jordan a fost un soc pentru toata lumea; In timp ce marea majoritate a pantofilor sport erau albi, revolutionarii jordani erau un mix de rosu si negru, ceea ce a fost vazut de catre NBA ca o violare a politicilor privind incaltamintea sport. Jordan a ignorat interdictia pusa de liga si a purtat acesti pantofi cu riscul amenzii d 5.000 de dolari, amenda pe care a primit-o dar a fost platita de Nike pentru a putea pastra pantofii in picioarele starului si a-i aduce astfel in atentia publica.

- Dar orice marca buna are nevoie de un logo! Dupa primele 2 serii de pantofi Air Jordan, Peter Moore, principalul designer, a parasit Nike. Tinker Hatfield era acum responsabil de designul urmatorilor Air Jordan. Hatfield a descoperit niste schite pe care le facuse Moore dupa o fotografie a lui Jordan in timp ce facea un dunk in postura sa caracteristica cu picioarele departate. Hatfield a incorporat acest desen in designul Air Jordan 3 si astfle s-a nascut “The Jumpman” – logoul ce a devenit simbolul definitiv al brandului Jordan. Simbolul Nike (“Swoosh”) a fost mutat pe spatele pantofului, fiind in final eliminat de tot la seria a 4-a a pantofilor Air Jordan.

- 1997 a marcat un punct important in viata brandului Jordan – lansarea Air Jordan 8 si "despartirea" brandului de Nike Inc, pentru a deveni o entitate de sine statatoare. Produsele nu mai prezentau numele sau logoul Nike. Brandul Jordan a devenit destul de puternic pentru a se dezvolta singur si succesul sau continua, depasind chiar si cariera de jucator a lui Jordan.

Mult mai interesanta este povestea completa, pe care va recomand sa o parcurgeti.

Un alt articol interesant despre Povestea din spatele brandului si modul cum a fost creat este acesta.

Tot interesant de citit este si pe Solepedia.

Laurentiu, iti dedic acest post ca sa ai ce sa ii citesti fetitei tale pe post de poveste la culcare! :)

marți, 23 iunie 2009

Valuri online in InStore Marketing - ul Romanesc


Pentru ca m-am intors in campul muncii hai sa va mai impartasesc niste noutati!

Wave Division, una dintre cele mai importante companii de Servicii de Consultanta pentru activitati de Instore Marketing din Romania si-a lansat de curand site-ul (atat varianta in romana cat si in engleza)...si nu singur: alaturi de un software (Spider 2.0), newsletter, blog, testimoniale, studii de caz, twitter si tot tacamul de comunicare online.

Studiile de caz sunt chiar interesante si sunt o sursa buna de know-how pentru toti cei interesati de ceea ce se numeste "the last mile" - locul unde se iau 70% din deciziile de cumparare. Aceasta "last mile" este fascinanta pentru oamenii de marketing, in special pentru cei care au treaba cu domeniul Retail. Iar echipa Wave ne promite articole si studii de caz intersante referitoare la acest subiect pe blog si pe proaspat-lansatul site!

Mai mult decat atat, soft-ul pus la dispozitie clientilor, Spider 2.0 este conceput in mai multe limbi si ofera posibilitatea elaborarii de raportari in timp real sub forma de tabele, grafice si analize. Asta pentru ca experienta echipei Wave in domeniu a relevat faptul ca multi project manageri si account manageri pierdeau foarte mult timp la conceperea rapoartelor, evaluarilor si analizelor in urma campaniilor. Spider 2.0 vine sa usureze aceasta munca de multe ori plictisitoare prin posibilitatea de a strange informatii si de cumula in timp real, online aceste informatii. Tot prin aplicatia Spider se confera si transparenta informatiilor furnizate clientilor. Oricand poate fi verificat statusul campaniei pe care o au in derulare.

Ceea ce mi s-a parut interesant este ca se ofera o ora de consultanta gratuita prin intermediul site-ului. Este un punct in plus pentru cei de la Wave, o metoda de a intra in contact cu potentiali clienti, de a-i asculta si intelege. In continuare...it's just business!

Asadar...Let's Wave!

luni, 22 iunie 2009

"Branduirea" Venetiei

Unconventional or Outrageous Marketing?

Puntea Suspinelor, Venetia, Italia

Fata



"Verso"

marți, 16 iunie 2009

noutati...



Later edit:

Cronicile in imagini - Multumiri pentru Alina&Valy, Nick (foto, video si vorbe frumoase :) ), Cristinica, Roxana si Oase, Albastrica, Zgubiliticilor...si celorlalti care au facut poze (pe care le astept cu nerabdare!).
Si mai Later edit: Multumiri si d-lui Dragos Moghina
Si fotografiile profi furnizate de Cristi si Simona cu suportul si "a touch" of Adrian. Multumiri si felicitari pentru fotografiile superbe!

vineri, 5 iunie 2009

O treaba bine facuta: Escapade Travel online!

Atunci cand vad ceva bine facut laud! Azi dau nota 10 pentru Escapade Travel si modul lor de comunicare online, atitudine si receptivitate!

Ca au site asta nu mai e o noutate. Ca si-au facut si blog, nici asta nu mai surprinde pe nimeni - ca vorba aia, e trendy sa ai si blog de companie. Diferenta o face ceea ce faci cu el! Ce imi place la ei fata de altii este ca valorifica acest "instrument de comunicare" numit blog. Imi place cum scriu, ce scriu, tonul si abordarea. Esta exact asa cum trebuie sa fie un blog de companie: simplu, natural, personal si apropiat de cititori.

Loc de perfectionare exista pentru toata lumea insa ei sunt deja pe drumul cel bun! Cel mai important este ca au o comunicare coerenta! Si asa cum spuneam de atatea ori - pacat ca sunt putini cei care asculta si inteleg - comunicarea coerenta este foarte importanta in business! Mai ales cand ai un business in servicii si se bazeaza destul de mult pe incredere!

Imi place ca dezvolta mereu chestii noi: pe langa clasicele oferte ale unei agentii de turism, au tot felul de concursuri ad-hoc. De exemplu acum au in deulare un concurs pentru el de-al 1100-lea vizitator pe blog! In schimbul print screen-ului si al statisticilor de vizite se acorda un discount de 5% la pachetele de vacanta...
Mai multe detalii se gasesc pe blogul lor!

Probabil veti mai citi despre ei aici...atata timp cat am ce lauda si da ca exemplu! Pentru ca azi ii dau exemplu de comunicare si atitudine fata de comunicare!

Tineti-o tot asa si astept cu interes noutatile voastre!

miercuri, 3 iunie 2009

Vine vara bine imi pare...

Nici nu stiu cand a trecut timpul de la ultima postare pe blog...si brusc m-am trezit in luna lui Ciresar! (prohibitie la cirese anul asta la ce preturi sunt!)

Intotdeauna dupa ziua mea timpul mi se pare ca se scurge foarte repede! Mai ales acum ca sunt prinsa cu un proiect organizatoric de proportii...despre care o povestesc pe larg invataminte si do's and don'ts dupa ce se incheie!

Pana atunci...rabdare! :)