sâmbătă, 28 februarie 2009

Vacanta de primavara!

Iata ca in sfarsit vine primavara! Eu parca o simt in aer...in fiecare zi in care se vede soarele pe cer parca incep sa simt ca se apropie 1 Martie. Imi place primavara...simt ca renasc odata cu natura si ca ma incarc cu energie. Pentru ca fiecare din noi are nevoie, la un moment dat, de o incarcare de baterii.

Tocmai in acest scop imi iau o saptamana de concediu offline! Fara laptop, fara blog, fara mess, fara newslettere si mailuri! O saptamana dedicata sporturilor de iarna!

N-as vrea sa ma hazardez promitand ca ma voi intoarce cu energie si idei noi si, preferabil, productive...pentru ca nu stiu ce va fi peste o saptamana! :) Dar in mod sigur voi face tot posibilul sa ma relaxez si sa ma distrez si sa imi eliberez creierul de stressul si apasarile Bucurestiului. Nu va fac in ciuda...:)

Asadar ne "revedem" pe 9 martie dupa mucenici si mai ales dupa cele 40 de pahare de vin! Pana atunci va tine companie Nick si Picant-ul, Zgubiliticii si ceilalti oameni pe care ii mai am insirati in blogroll!

La multi ani tuturor femeilor! Sa aveti o primavara minunata cu flori si martisoare...sau doar cu martisoare pentru ca e criza si, nu-i asa!?, gestul conteaza! O primavara minunata si tuturor barbatilor pe care ii asteapta o perioada mai putin..."favorabila" dpdv financiar dar luminata de zambete si multumiri!

vineri, 27 februarie 2009

Esentele tari se administreaza in doze mici! PICANT Shots!

Foto By Allen! Cu multumiri!

Stim ca o doza de marketing, comunicare si marketing nu strica niciodata, ba din contra, in periodata actuala, in mod special, este extram de necesara!

Observam ca lumea se confrunta tot mai mult cu lipsa timpului si a mijloacelor financiare, pe fondul unei o cresteri, totusi, de interes fata de instruire, auto-dezvoltare si marketing; de aceea am creat niste "shoturi" de cunostinte PICANTe: concentrate, scurte, pragmatice si utile.

PICANT Shot este un concept de traininguri rapide, desfasurate pe parcursul a cateva ore (seara, de la 17.00 la 20.30) ce trateaza subiecte punctuale din sfera marketingului, comunicarii si brandingului. Conceptul este adresat tuturor celor care constientizeaza ca marketingul este util oricand si procesul de comunicare cu clienti trebuie sa fie unul continuu, care sa permita crearea unei legaturi speciale instre acestia si brand. Pe scurt, vom discuta cateva ore si vom aplica notiuni de baza in cadrul unui workshop pe teme de marketing.

Pe 19 Martie va invitam sa gustati din primul Shot PICANT - Start Promo. Acesta va avea ca "ingrediente":

• Scopul si Obiectivele comunicarii de marketing
• Principalele Tehnici de Comunicare de Marketing – Caracteristici si recomandari
o Publicitate (advertising)
o Promovarea Vanzarilor
o Relatii Publice (PR)
o Comunicare on-line
o Marketing direct
o Comunicare prin eveniment
• WorkShop – Proiectarea unei campanii de comunicare

Si va fi preparat de mine si Nick la Hotel Caro!

Luati-va doza de PICANT!

duminică, 22 februarie 2009

Valentin vs Dragobete (runda 2)

Nici nu s-a dus bine parfumul roz-dulceag ce a invadat orasul sambata trecuta, ca iata! inimioarele rosii apar din-nou in stil neaos de data asta, cu ocazia nou-intratului in calendarele petrecerilor si sarbatorilor promovate comercial - Dragobetele. (cand zic nou, ma refer la vre-o 5 - 7 ani, ca de cand cu amploarea lu' Valentine's ne-am adus si noi aminte ca avem unu' autohton! De care habar nu aveam pana la Valentin...si oricum si asa mare lucru nu facem cu ocazia acestei sarbatori)

Uite asa mai are lumea motiv sa scrie pe bloguri, prin reviste si alte canale de manifestare a frustrarii anti-valentiniene, aprobarii sau dezaprobarii sarbatorilor importate, patriotismului inflorit spontan in luna februarie. Noroc ca sunt amandoua in luna februarie...altfel ce se faceau comerciantii cu ofertele lor?

Ma astept sa vad iar cum va fi invadat netu de articole referitoare la puritatea si frumusetea Dragobetelui versus americanismul fals importat al Valentinului,(ca in fiecare an de altfel) asa cum saptamana trecuta s-au incins spiritele romantice sau anti-romantice (tot ca in fiecare an) cu ocazia sarbatorii adpatate...Toate in functie de starea sufleteasca, matrimoniala, de satisfactie sau insatisfactie sexuala sau amoroasa a scriitorului.

Mie personal nu imi place nici o sarbatoare nici alta...sau poate, imi plac amandoua.

Nu imi plac pentru ca sunt atat de false incat ma apuca greata! Asa cum ma apuca si cand dau peste toate manifestarile intelectuale ale celor care se afirma pro sau contra (si culmea, pe bloguri de la care am pretentii) uneia sau alteia dintre sarbatori...Pe cine intereseaza??? Ma umplu de sila si manifestarile pro-dragobete, cand pana acum 5 ani nici nu se stia ce e aia...si oricum nimeni nu baga in seama acea data! E o stare de fapt promovata din punct de vedere comercial si din ratiuni comerciale. Puteti tipa cat vreti pe bloguri...Valentine's n-o sa dispara!

Si imi plac amandoua tocmai pentru ca sunt ocazii bune de scos bani!

Pe de alta parte...daca lumea vrea sa se iubeasca? de ce sa o impiedicam??? Intr-o societate in care nu se promoveaza decat stiri cu caracter negativ cu scop de indobitocire si manipulare a maselor eu personal apreciez tot ceea ce este altfel, frumos si apeleaza si la alte sentimente decat ura, violenta si dezbinare! Indiferent cu ce ocazie!

Daca ar fi dupa mine eu as mai importa si o zi a prieteniei, a respectului pentru oameni, a intr-ajutoararii dezinteresate, a imbratisarilor, a complimentelor sincere...si cred ca mi-ar mai veni idei! As mai da si o zi libera pe luna, in care nimeni sa nu munceasca si toata lumea sa citeasca! Dar astea sunt utopii...pana una alta sa ne bucuram de ce avem!

Asa ca...iubiti-va! Cu orice ocazie!!!
Si pentru patrioti: vedeti ca vine 1Martie...oare o sa vad cozi la flori si martisoare???

Dupa 20 de ani...

Un articol despre Realitatea noastra de zi cu zi...Ce suntem acum dupa 20 de ani de la "cucerirea libertatii"

Arghezi si Slavici sunt scosi din programa scolara, stirile zilnice ne destrama tot mai mult increderea si imaginea noastra ca popor, dezvoltarea turismului este ingradita de lipsa infrastructurii, cartile sunt vazute ca obiecte pe care "trebuie sa le ai" nu sa le citesti, valorile sufletesti sunt inlocuite cu valori materiale...si cate si mai cate!

Va pune pe ganduri?

joi, 19 februarie 2009

ce mai pune lumea ...pe sarma!

...adica online!

Pai in primul rand ma felicit pentru identficarea site-ului DrLentila. Marturisesc sincer ca nu mi-a trecut pana acum prin cap sa imi cumpar lentile de pe net...nici macar acum cateva zile cand am alergat dintr-un capat in altul al orasului pentru a-mi procura pretioasele obiecte! (pretioase pentru vederea mea...sau viziunea mea :) ). Initiativa mi se pare buna si este foarte probabil ca data viitoare, daca nu imi achizitionez lentile, in mod sigur nu mai alerg dupa accesorii ci le las pe ele sa vina la mine!

O a doua "minunatie" a fost "sosetareala" la care s-a dedat Claudiu: Un interviu amuzant si interesant cu Mihai Brehar de la www.sosetaria.ro. Na! Sa mai ziceti ca nu merge comertul electronic!!!

Cele mai mari 5 greseli pe care le fac antreprenorii

via Dan, am vizualizat un filmulet foarte interesant si de tinut minte! (nu stiu cat de nou este, poate unii din voi l-ati vazut deja, dar cred ca va fi mereu de actualitate)

Jerry Kaplan vorbeste despre cele mai mari 5 greseli pe care le pot face antreprenorii.

Le scriu pe scurt aici (pentru ca vreau sa le am mereu in fata ochilor) dar va recomand sa vedeti filmuletul pentru ca interesant e modul in care este facuta prezentarea si care ma face, inca o data, sa admir speakerii internationali pentru naturaletea lor in prezentare!

Greselile la care este predispus un antreprenor:

1. Sa aiba obiectivele neclare si misiunea nedefinita. Cum va masoara succesul si cand va sti ca afacerea are succes?

2. Vrea sa dovedeasca faptul ca este cel mai destept.

3. Incepe afacerea doar pentru bani. Concentrarea pe succesul afacerii va genera si bani.

4. Angajeaza oamenii care ii plac nu pe cei de care are nevoie. (o fraza care mi-a placut: "respecta oamenii care nu iti plac!")

5. Nu stie cand sa se desprinda. Este nevoie sa isi faca o auto-evaluare realista: poate este perfect in postul de lider al unui startup dar nu poate face fata unei afaceri de milioane. Iar un citat care mi-a placut: "vreau sa fiu vice-presedintele propriei mele companii"

Va las sa-l vizionati si sa bagati la cap!


Inspirational...(2)

Primesc pe mail un newsletter intitulat "Maxima zilei" de la HRD

Unele sunt interesante...altele mai putin! Se face insa ca in dimineata asta sa primesc o maxima care nu numai ca m-a bine-dispus dar mi-a si ridicat moralul (care a fost trimis in corzi in ultima vreme) si i-a reinsuflat un pic de pofta de viata si lupta!

Daca vrei sa faci ceva intr-adevar extraordinar in viata, incepe cu un vis. Apoi trezeste-te si urmeaza-ti visul pana la capat. Walt Disney

In aceeasi ordine de idei, ii multumesc lui Musca pentru imbarbatare si suport!:)Ai dreptate: Totul tine de atitudine!!!
Thanx for being my friend and "brother"!

miercuri, 18 februarie 2009

Zgubiliticon! Doar pentru zgubilitici...

La initiativa lui Vlad, am lansat azi, in gasca, un blog - Zgubiliticon - dedicat tuturor celor care stiu sa se distreze, carora le place sa se distreze si altfel decat pe net sau la televizor, care stiu ca mai exista viata si dupa servici, care stiu sa aprecieze un ras sanatos alaturi de prieteni si vad mereu partea plina a paharului...cu vin!

Zgubiliticon nu este numele unei planete extraterestre! Pentru ca nu credem ca suntem "extraterestrii" daca ne place sa radem...mult, cu pofta, daca me place sa ne petrecem timpul impreuna, daca ne plac lucrurile simple dar de efect cum ar fi o chitara la malul marii sau pe varf de munte, folkul, dansurile, teatrul, cartile ...si oamenii!

(si uite asa am mai gasit un loc unde sa ma manifest! :)) )

Asteptam pe blog cat mai multi zgubilitici sa ne impartaseasca pofta lor de viata!

La distractie zgubilitici! Sa ne distram impreuna!

marți, 17 februarie 2009

Aglomeratie pe Internet: un miliard de utilizatori...

Am primit pe Twitter de la @seedmoney linkul catre un articol interesant de pe emarketer.com (un site foarte interesant de rasfoit pentru cei care au treaba cu domeniul): Internetul a ajuns la un miliard de utilizatori si numarul lor creste si creste.

Informatia a venit la fix pentru ca tocmai lucram la suportul de curs pentru Co'oL Intro un nou training PICANT cu tema comunicarii online! Se pare ca intradevar clientii sunt toti pe Internet.

Cateva idei din articol:
-Pragul de 1 milion de utilizatori (IP-uri) a fost atins in 1995 iar cel de 1 miliard in Decembrie 2008 (conform ComScore World Metrix)
- comScore a ajuns la aceasta cifra fara sa ia in calcul si accesul de pe PDA-uri, Internet Cafe si telefoane mobile
- emarketer.com insa vine cu un numar ceva mai mare, calculand orice utilizator care acceseaza internetul din orice locatie: 1.172 miliarde utilizatori.
- se pare ca pe locul 1 este China!

Restul previziunilor va las sa le cititi siguri!

Pe un alt blog am gasit un articol foarte bine sintetizat, despre "beneficiile alegerii mediului online pe timp de criza". Reiau mai jos principalele puncte forte:

1. Relevanta (nu neaparat vizibilitate);
2. Costuri mult mai mici ale demararii, mentinerii, comunicarii unei afaceri;
3. Statistici mult mai exacte despre efecetele unor actiuni intreprinse;
4. Canal puternic de comunicare (mult mai bun decat presa si printul aflate in declin);
5 Multitudinea de informatii aflata la un click distanta.

Aglomeratie, aglomeratie...dar si multe oportunitati de exploatat! Pe Internet toata lumea!

Extra: pentru cei cu magazine online sau interesati de subiect va reamintesc de trainingul iSell de pe 5 si 6 Martie!

Inspirational...

via vladstan: “We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars“ Oscar Wilde

Mi-a placut mult citatul! Tnx Vlad! As completa chiar cu "aiming at the stars".

Si un post care mi-a facut ziua mai buna: Echipei mele!

Tnx Anca!

luni, 16 februarie 2009

Comertul electronic iese la lectie!

Pe 5 si 6 martie organizam la PICANT prima editie din acest an a singurului training de Comert Electronic din Romania - iSell.

Incercam astfel sa oferim un bun instrument de informare si knowhow pentru toti cei care activeaza in acest domeniu: si nu ma refer aici doar la cei care au deja un magazin online. Trainingul este util si celor care au ambitia de a dezvolta o astfel de afacere, au pur si simplu un hobby « in online » sau vor sa fie mai promti si eficienti in satisfacerea nevoilor de comunicare si marketing ale clientilor din acest domeniu.

Specialistii spun ca, in perioada aceasta mai "tulbure" este de asteptat ca mai multa lume sa se orienteze spre Internet. In plus, Comertul electronic ar trebui sa nu doarma niciodata! Sunt atatea ocazii de consum si vanzare care pot fi exploatate in fiecare perioada a anului incat ar trebui ca magazinele online sa se fiarba in mod constant la foc mare.

Desi poate parea preponderent tehnic, iSell trateaza organizarea in ansamblu a unui magazin online: marketing, logistica, relatii cu clientii, financiar, management etc. Un magazin online este o afacere serioasa si complexa, la fel ca oricare alta! Si aici este nevoie de oameni specializati care sa indeplineasca activitatile necesare bunului mers al companiei! Acum, orientarea spre satisfacerea clientului, fidelizarea si stimularea unui consum (sau cumparari) constant/e sunt la ordinea zilei. De aici nevoia de oameni instruiti si interesati!

O buna organizare si management al intregului flux din spatele platformei web sunt atuuri in maneca celor ce detin astfel de afaceri. La fel si eficienta si proactivitatea! Alte atuuri sunt bine pastrate de Liviu Taloi, care promite insa, ca va fi foarte darnic din punct de vedere al informatiilor in cadrul trainingului iSell.

Invitam asadar la training:
- antreprenorii din comertul electronic,
- managerii de magazine on-line,
- responsabilii de marketing si comunicare din magazinele on-line
- accounti managerii din agentiile interactive si de marketing care au clienti magazine online (www.marketingforum.ro)

In curand, vom avea pe site si cateva cuvinte despre utilitatea acestui training, afirmate de cei care au participat anul trecut la iSell. I-am lasat un timp, sa se convinga si sa aplice cele invatate...si sa obtina si rezultatele propuse.

Tematica trainingului este:

1. Ce vrem sa vindem online?
2. Cat ma costa sa deschid un magazin online?
3. Ce este un magazin online?
4. Ce trebuie sa fac sa promovez magazinul?
5. Ce reprezinta Front-End-ul si Back-End-ul unui magazin online?
6. Cat ma costa plata cu cardul? Care este adevarul despre cele 10 zile?

Se anunta 2 zile pline de informatie valoroasa furnizata de un veritabil specialist in domeniu. Liviu este un etalon al comertului online. Pe blogul sau gasiti mai multe informatii care sa ateste atat experienta sa cat si knowhow-ul pe care il detine.

Pentru cei interesati, astazi este ultima zi de reducere (10%)la taxa de inscriere!

vineri, 13 februarie 2009

Autoportret!?

Am primit de la Florina provocarea (sau leapsa)de a-mi face Autoportretul. Ceea ce m-a facut sa zambesc a fost faptul ca s-a nimerit cumva cu discutia pe care am avut-o ieri cu Anca si Traian referitor la ce ne defineste pe noi ca oameni si daca putem sa sintetizam intr-o singura fraza ceea ce ne particularizeaza. M-a pus pe ganduri, pentru ca la momentul respectiv nu am stiut ce sa zic...insa am promis ca ma gandesc. Asta este si in legatura cu un subiect mai vechi ce imi da tarcoale si despre care vreau sa "vorbesc": brandingul personal. Poate acest Autoportret sa ma ajute.

Hai sa vedem in ce hal iese:

SUNT: "O particula in miscare browniana" - nu mai stiu de unde am scos aceasta fraza dar imi place si ma defineste destul de bine ca stare de spirit si fel de a fi: usor haotica si in miscare tot timpul, schimbatoare ( a nu se intelege instabila) si (fara legatura cu fraza) duala.

AS VREA: ca oamenii din jur sa zambeasca mai mult, sa nu mai fie atat de incruntati si preocupati de nimicuri fara valoare, sa nu mai creada in, si sa nu mai incurajeze TV-ul si ziarele de scandal si sa pretuiasca mai bine timpul(cred ca vreau cam multe)...A! Si sa reusesc sa ma dau ca lumea cu placa! Si sa ma dau cu parapanta...si...cred ca ajunge deocamdata!

PASTREZ: prietenii si oamenii valorosi in jurul meu. Ca obiecte, pastrez tot felul de nimicuri care au diverse valori sentimentale, simboluri si amintiri

MI-AS FI DORIT: Sa fiu mai sigura pe mine in anumite situatii, sa am o atitudine mai proactiva din cand in cand si sa fiu mai ambitioasa

NU IMI PLAC: (ohoo cate sunt de zis aici)In primul rand nu imi plac prietenii care dezamagesc si mint! Apoi snobii, mitocanii, cei care arunca gunoaie din masina pe drum, cei care nu respecta locurile de parcare, cei care lasa gunoaie in padure, pe munte si pe plaja, pe scurt oamenii fara respect fata de ceea ce este in jurul lor (adica: natura, oamenii, mediul, societatea, viitorul ).

MA TEM: de violenta si de prostie

AUD: destul de bine...dar cateodata si lucruri pe care nu as vrea sa le aud

IMI PARE RAU: cand nu pot ajuta oamenii, cand nu pot fi in toate locurile unde mi-as dori, cand nu am timp sa citesc

NU SUNT: (intotdeauna) punctuala (cateodata ajung si la timp sau mai devreme indiferent de ce zic carcotasii :) ) si in mod sigur nu sunt ordonata! (asta cred ca intra si la categoria "MI-AS DORI)

DANSEZ: De fiecare data cand am ocazia! Ador sa dansez! Si mai nou o fac si in cadru organizat (lunea si joia):)

CANT: tot timpul...fals ce e drept dar cant de fiecare data cand pot: in masina, la concerte, in cluburi...Era o vreme cand cantam si la chitara...dar, erau alte vremuri!

NICIODATA: nu spun niciodata!

RAR: plang, rar tin supararea mai mult de cateva ore...si din pacate tot mai rar citesc!

PLANG: rar

NU SUNT INTOTDEAUNA: Organizata! (si pentru cei care zambesc atunci cand citesc aceasta fraza...se mai intampla si exceptii :) )

NU IMI PLACE DE MINE: cand ma las intimidata si bagata "in corzi". Nu imi place de mine nici atunci cand sunt obosita si ma simt ca un zombie de epuizare.

SUNT CONFUZA: dimineata

AR TREBUI: sa ma odihnesc mai mult in unele perioade si sa imi prioritizez mai bine activitatile si sa citesc mai mult.

Cam asta a fost! Si acum e randul meu sa dau leapsa la Lavinia, Catalina, Ella, Onixa, Simona si la baieti...Coyote (pentru ca imi place cum scrie si cum se descrie), Nick si Stefan (care nu stiu daca vor accepta provocarea dar as fi curioasa sa vad ce au de zis).

Spor!

Later Edit: Nu se include la autoportret dar Vlad a zis-o asa frumos ca nu pot sa nu completez: sunt o "rascruce a personalitatii sinelui meu!" Frumos nu!?

marți, 10 februarie 2009

Se intoarce iar "acasa"...

Cronicuta de folk e saraca saptamana asta...pe motiv de epuizare a cronicarului.

Totusi cateva cuvinte ma simt datoare sa spun despre seara de luni. Mi-a fost dor si am asteptat de mult acesta seara...o seara integrala Supa in Expirat...in stilul lui! Nu am prea multe cuvinte sa descriu atmosfera: a fost ca altadata! A fost asa cum ma asteptam si cum speram! Supa a fost in forma...5 ore de cantat in continuu!

Desi nu l-am mai auzit cantand in Expirat de...mult timp...am avut senzatia familiaritatii serilor care se succedau constant luni dupa luni. Prieteni, mistouri, rasete, glume...o familie! Multa lume! Am dat timpul inapoi...am revenit in vremea cand nu ne interesa atat de mult ca a doua zi va trebui sa mascam sub machiaj restantele de somn...Eu vin doar de 2 ani jumate...dar sunt altii care vin de 5 de cand a inceput Casa Folkului. Am crescut impreuna...am dat fiecare semnificatia proprie fiecarei melodii, am ras si ne-am emotionat impreuna in tot acest timp. Cum sa nu il asteptam cu totii cu sufletul la gura sa ia din nou chitara in brate? Ne-a incantat in zorii dragostei cand suspinam si ne furam atingeri repezi in semi-intunericul expirat, ne-a furnizat coloana sonora a ocheadelor si zambetelor fugare, ne-a aruncat in melancolie dupa iubiri neimplinite, am visat cu sufletul la munti, ne-a dus cu trenul, n-am patit-o cu nasul, am plecat la mare, cu valiza, am fost gasca de altadata, invizibili, a intors roata, am dormit pe pat de flori, ne-a urcat in nori, ...cu vocea, cu corzile, cu sufletul!

S-a intors Supa "acasa"! Acum sunt mai multe seri folk in Bucuresti...dar nici una ca a lui. A spus-o numarul mare de oameni care au venit! Cred ca ochii publicului si expresiile de pe fete lor au spus totul! Presupun ca si pentru el seara a fost o reusita...si sper ca s-a convins ca viata e mai mult decat un numar de ani!

Fiecare club are specificul lui...Dar Expiratul il are pe Supa!











joi, 5 februarie 2009

Intalnirile PICANTe au o noua fata!

Pe 10 februarie se face un an de cand am pus in practica acest concept: Intalniri PICANTe.

La intalnirea de marti propunem un alt concept: Nick va sustine o mini-prezentare ("un trailer" al prestatiei de la traininguri)cu subiectul: „Cum ducem Vestea Buna Clientilor, astfel incat Clientii sa o duca mai departe”. Dupa aceea propunem tema spre dezbatere, adica ne dam toti cu parerea.

Ideea Intalnirilor PICANTe a fost sa cream un "spatiu" unde toti cei care sunt pasionati, specialisti sau interesati de marketing sa se intalneasca, sa se cunoasca si sa stea de vorba. Este un loc de intalnire pentru toti cei care Gandesc PICANT in Marketing.

Va asteptam asadar la Bistroul La Taifas, incepand cu ora 19! Va rugam sa confirmati prezenta printr-um email sau Y!M :)

marți, 3 februarie 2009

Iar un pic pilit(a), dar foarte fericit(a)!

Ca in fiecare prima luni din fiecare luna, nu a fost nevoie sa ne dam intalnire pentru ca deja stiam: E Karma in Expirat! Si ieri, ne-au incantat cu aceleasi acorduri antrenante, cu acelasi degete iscusite alergand cu patima pe strunele care parca picura foc in vene, Karma si Tica.

Recitalul a fost frumos deschis in ritmuri emotionante…"cine stie"…stie! Din pacate Titush (gazda serii) a dat-o un pic cu bata in balta cand a spus ca “inainte nu se puteau canta melodii lente in Expirat, ca publicul cerea melodii mai alerte. Acum ca publicul e mai de calitate se pot canta si astfel de melodii” Am incercat sa redau cat mai fidel…Doua remarci am: In primul rand cel putin jumate din public era acelasi pe care il stiam dinainte. Si a doua…inainte cand? Inainte cand era clubul plin in fiecare luni??? Nu mi s-a parut o apreciere corecta… ba chiar a suparat destul de multa lume! Poate ca Titush mai are cate ceva de invata despre publicul din Expirat si motivul pentru care venim (inca) acolo in fiecare luni! Nu cred ca Ursus ar mai sustine niste seri … fara oameni!

Dar sa continui intr-o nota mai vesela, in ton cu sentimentul pe care mi la lasat seara de ieri. Chitarile si vocile au vibrat iar la melodia Flacara (cred ca mai era ceva in titlu dar nu am retinut. Daca poate veni cineva cu completari v-as fi recunoscatoare), o melodie absolut superba! Au urmat in ritmuri variabile Amintirea ta, Pustoaica de Liceu, Vantul, Papusarii, De ce ai plecat, Sunt putin pilit...si uite asa usor usor atmosfera s-a incins!

Tica ne-a domolit picurandu-ne in suflet dor si visare cu Pat de flori si Lacrimi si suras.

Ca intr-un roller-coaster am trecut iar la un ritm alert: Viata noastra unde e, O lume de 20 de ani (cu propria mentiune ca aceasta melodie...imi placea mai mult "inainte", dar ma bucur oricand s-o aud), Diseara sa nu ma astepti, Te salut generatie in Blugi, Fii Amurgului.

S-a trecut usor pe muzica de munte (combatandu-i astfel pe cei care sustin ca muzica de munte nu e folk): Ma intorc si pasi-s grei, Country Palinka, Singuratic, Tardive, Tristetea toamnei, Poate, Risipitorul, Amanta, Cand Lumina va veni, Quo Vadis...si bineinteles incheierea cu Imnul Expiratului.

Seara a continuat cu cateva melodii ale lui Titush, urmat de vocea exceptionala a lui Gaza. Din pacate pe noi somnul ne-a invins asa ca am declarat seara incheiata pe la ora 1.30.

Karma ne promite pe 10 februarie un nou concert in El Grande Comandante.

Si tot in cadrul Scolii de Folk - in seara asta, Fox Studis. Mai multe detalii la "avizierul" scolii.

"Concurenta" Scolii de Folk, Gashkademia de Folk prezinta tot in seara asta, pe scena din 100 Crossroads, nume "grele" ale folkului: Daniel Iancu, Ovidiu Mihailescu, Marius Matache si Alina Manole

Iar pe 28 Februarie este Gala Folk Om Bun.

Ultimele tendinte in marketingul de “criza”: Viral si Word of Mouth!

In prioade de criza activitatea de comunicare se recomanda sa fie constanta; ba chiar in crestere. Pe de alta parte, departamentele de marketing si comunicare se confrunta, in mod gresit, cu scaderi drastice de buget (si nu numai ele…).

Provocarea este cu atat mai mare cu cat, dupa ce ca nu ai buget, mai trebuie sa si comunici cu un public sacait, stresat de lipsurile bugetare, batut la cap pe toate canalele de comunicare sa cumpere, sa consume, sa se indatoreze. In perioade de genul asta…trebuie sa fii diferit! Trebuie sa fii creativ!

Intrebarea se pune: cum sa ii atragi clientului/consumatorului tau atentia in conditiile in care este super supravegheat, controlat si urmarit la munca pentru eficientizare? In conditiile in care trebuie sa puna osu’ la treaba pentru recuperari de creante, realizat target etc.?
Raspunsul pare a fi simplu: tragi un viral! Si succesul e garantat! In ultima vreme avem o multime de exemple… Sunt amuzante de cele mai multe ori! Din cand in cand, socante! Ideea e sa il faca pe cel care il primeste sa il dea mai departe…sa ii infecteze si pe altii asemeni unui virus!

Problema este ca atunci cand faci un viral prea bun, care ramane in mintea si vocabularul “celor infectati” putini sunt cei care mai tin minte pentru ce/cine a fost facut viralul!

“Viral marketing-ul” este cert la moda. Poate chiar recunoasterea suprema a creativitatii. A crescut odata cu utilizarea retelelor sociale. Este propagat prin intermediul lor. Face parte din obiceiurile internautilor…din stilul lor de viata si activitatile zilnice. Nu trece zi sa nu primesc mass message vre-un “filmulet simpatic”. Putine sunt cele pe care le dau mai departe. Asadar, este oare si eficient in conditiile in care marea majoritate a companiilor ar trebui sa puna accent pe vanzare? Sa isi castige client care sa fie dispusi sa dea si bani e ceea ce vad nu numai sa dea spotul sau linkul mai departe.

Un alt “hit” al marketingului facut in conditii de buget auster este “word of mouth”. Un termen mai doct decat “recomandare”. “Word of mouth” sta oarecum la baza viralului. Viralul este WOM in mediul online.

Prin intermediul blogurilor, retelelor sociale si a platformelor de Instant Messaging, WOM a ajuns sa se intrepatrnda si sa fie de multe ori confundat cu viralul. Ba chiar aceste doua concepte si diferenta dintre ele pot consta in subiecte de dezbatere si controversa. (Sunt unul si acelasi lucru? Recomandarile unui client satisfacut sunt acelasi lucru cu marketingul viral?)

Dar si tehnica WOM are neajunsurile ei, depinzand de domeniul in care se aplica. Deja putini oameni sunt dispusi sa faca recomandari pentru produse pe care le folosesc in mod curent. In schimb, pentru locuri si moduri de petrecere a timpului liber, servicii si bunuri de folosinta indelungata, decizia de achizitie si consum se bazeaza inca pe recomadari.

Word of Mouth trebuie sa beneficieze de un lider. De un propagator. De un influentator! Bineinteles, obiectivul suprem al marketerilor este sa gandeasca un asemenea produs incat sa genereze singur “WOM” pozitiv! Pentru ca despre lucruri negative toata lumea vorbeste!

Daca doriti sa va informati suplimentar referitor la cele doua concepte va recomand Wikipedia aici si aici !

Despre alte vesti bune in marketing va invitam la Intalnirea PICANTa (10 februarie) unde Nick va vorbi despre ceea ce sta in spatele "vestilor bune" date de client!

luni, 2 februarie 2009

Una calda, una rece...

Calda: PR-ul va fi pe val in 2009 - preponderent online, non-conformist si in-house. Interviu cu Simona Bogdan, BitDefender pentru PrWave.

Rece: Eficientizarea echipelor manageriale, prin know-how-ul profesional, se bate cap in cap cu gestionarea stricta a resurselor! "Bataia" in piata de training se da pe bugetul a 60% din firmele care sunt dispuse sa isi instruiasca angajatii! Conform zf.

Marketingul intre Abstract si Concret...Start!

Nick a scris azi un comunicat de presa pentru viitorul training PICANT, Marketing Start cu un titlu care a creat furori: "Mixul de Marketing - o notiune abstracta?"

Cat din marketingul clasic mai este valabil in conditiile actuale? Trece marketingul printr-o schimbare?

In conditiile in care marketingul clasic era o nebuloasa in multe din companiile autohtone, nici nu ar avea sens sa vorbim despre marketing "modern", adaptat unor conditii mai dificile ale pietei: supra-aglomerarea tuturor canalelor de comunicare, "zgomotul", bugetul redus al companiilor, bugetul redus al clientilor/cumparatorilor, inertia deja creata in randul consumatorilor, modificari in consum si achizitie generate de lipsa de timp etc.

Tocmai de aceea organizam o noua editie Marketing Start: pe 12 si 13 februarie, sustinem la Hotel Caro trainingul de bazele marketingului, in care explicam rolul marketingului in cadrul afacerii, avantajele lui, notiuni privind piata si specificul ei si mediul extern si intern (Analize PEST si SWOT).

Un aspect foarte important pentru perioada actuala, in care predomina reducerea costurilor, este Analiza Portofoliului de Produse. Astfel, vom prezenta matricea BCG si modul in care ea este utila in activitatea strategica a companiei.

Un alt punct al tematicii atinse este Strategia de Piata: cota absoluta si relativa, strategii concrentiale si rata d crestere a pietei.

Trecem apoi in zona "abstracta" (asa cum o denumea retoric Nick): Mixul de Marketing. Discutam despre utilitatea Cercetarilor de Marketing in cadrul activitatii companiei, modul de concepere a unei cercetari: obiective, ipoteze, interpretari etc.

Si toate astea in prima zi. Pentru ca ziua a doua este dedicata Counicarii. Concepem impreuna o strategie de comunicare, alegem cele mai eficiente canale de comunicare pentru atingerea obiectivelor.

In privinta persoanelor carora ne adresam cu acest training, Lavinia face o recomandare profesionista pe blogul Neolevel, pe care va invit sa o cititi daca sunteti in dubii in privinta participarii la acest training.

Ultima data de inscriere este 9 februarie. Mai multe detalii gasiti pe site-ul nostru.

Va asteptam cu drag!